door
Leon » do 28 jan, 2016 20:23
Wit schreef:Er waren nooit vliegtuigen geweest als we alle mensen geloofd hadden die zeiden dat een mens niet kan vliegen.
Als iedereen in die tijd alles maar ongehinderd door enige kennis van henzelf of anderen geprobeerd had waren er miljoenen doden gevallen met neerstortende vliegtuigen en hadden we nog steeds met de boot naar Amerkia gemoeten.
Ik heb er even over gedacht om hier weer eens een berekening te maken met rendementen, kilojoules, watts et cetera zoals ik hier al vaak heb gedaan. Maar gelukkig kan ik me de moeite besparen. Zoals je in het citaat van eindgebruiker leest kan het gepresenteerde ding niet. Het is volgens mij bullshit, al sta ik altijd open voor inhoudelijke tegenspraak.
Ik vind het schadelijk dat zoiets gepresenteerd wordt (ik bedoel op die website, ik heb het niet over dit forum) als een goed idee want het staat ideeën die wel goed zijn in de weg.
Ik vind de houding die tegenwoordig in de mode is van "alles een kans geven onafhankelijk van of het kan" gevaarlijk. Elke keer als er iets nieuws op de markt komt moet dat dan weer door vele consumenten geprobeerd worden. Natuurlijk valt het dan tegen, maar omdat iedereen positief moet blijven komt er binnen een paar weken weer een ander nieuw produkt op de markt. Zo hou je een markt van schijn-innovatie in stand die volgens mij verstikkend en ridiculiserend werkt voor de echte innovatoren.