Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Oostenrijk/Zwitserland - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Oostenrijk/Zwitserland

Goedenavond allemaal!

Ik (18) en een goede vriend (20) hebben het idee om vanuit Katwijk aan zee naar Zwitserland (eurovelo 15) of Oostenrijk te (race)fietsen. Dit alles gaat dan gebeuren in de zomervakantie en in het ideale plan fietsen we naar mijn ouders die in Oostenrijk op vakantie zijn waarna we nog 2 weken in Oostenrijk kunnen verblijven.
We hadden in gedachten dit in etappes van ongeveer 150 kilometer te verdelen. Nu is het zo dat ik vrij ervaren ben met het wielrennen (vorig jaar 6000 kilometer op de teller gezet) alleen mijn vriend (nog) niet. Verwachten jullie dat dit bij een goede voorbereiding problemen op kan leveren?
Aangezien het idee net is ontstaan is de verblijfsplaats+eventuele routes nog niet bekend, we willen alleen het hoognodige meenemen, zijn van plan om te overnachten in goedkope hotels. Ik ben zelf van plan een Cube GTC Agree CSL te gebruiken, mijn vriend moet nog een fiets kopen (Deze zal ongeveer vergelijkbaar zijn aan die van mij). Daarnaast hebben we er zelf niet echt zicht op of rustdagen in dit soort gevallen echt goed zullen werken.
Daarnaast ben ik geïnteresseerd in de ervaringen van anderen?! En zijn tips altijd welkom! Kunnen jullie hier iets over zeggen?

Bij voorbaat dank,
Je maat moet een zeer goede fietsbroek kopen, anders wordt die afstand een marteling.
150 per dag is veel, maar bij een goede wielren-conditie wel mogelijk. Wederom is je maat hier de beperkende factor, zo lijkt me.
Verder een erg strak plan.
Georg schreef:Je maat moet een zeer goede fietsbroek kopen, anders wordt die afstand een marteling.
150 per dag is veel, maar bij een goede wielren-conditie wel mogelijk. Wederom is je maat hier de beperkende factor, zo lijkt me.
Verder een erg strak plan.
Bedankt voor de info!