Het is hier bar en boos in de prov. Groningen. Dansende hoogspanningsdraden (beetje geflikker in onze lampen), het is nu –3° maar door de harde ZO-wind is de gevoelstemperatuur wel –10°. Ik reed niet per fiets maar met de auto naar station Baflo. Wel wat glad maar niet geslipt. Langzaam gereden. Mijn blauwe Batavus-stadsfiets, die klaar was na een onderhoudsbeurt (ik was rond Kerst drie weken thuis vanwege een operatie, daarom deze fiets naar huis gehaald), ging op de trein mee en blijft daar in de NS-stalling van Groningen. Maar voor fiets meenemen per trein met je wel € 6,10 betalen. Het pin-toetsenpaneel van de NS-kaartjesautomaat was echter met ijzel bedekt, geen reactie na meerdere malen hard indrukken. Dan maar de bankpas eruit getrokken en mijn fiets „zwart” aan boord. Ik heb zelf een aparte treinabonnement. Gelukkig geen conducteur gezien. Zoals jullie op de foto’s zien, weinig sneeuw bij mij maar wel meer in stad Groningen. Mijn trein reed op tijd, maar geen treinen naar Leeuwarden wegens problemen rond Grijpskerk. Vooral ’s middags in het spitsuur was het kruipen geblazen, veel gedrang tussen fietsers en auto’s. Zwarte sneeuwpap aan je spatborden. Een harmonica-lijnbus van Q-Liner kon niet meer verder, de wielen draaiden maar door, maar de bus bleef stil staan. Die werd later weggesleept.

Station Baflo, om 8.50 uur vanmorgen

Paterswoldseweg Groningen, op weg naar mijn werk

Station Baflo, om 8.50 uur vanmorgen

Paterswoldseweg Groningen, op weg naar mijn werk