In april vertrekken we voor zo'n 6 maanden op de fiets voor een route in Amerika/Canada. Nu heb ik (enkel) met kamperen steevast last van stijfheid en met name pijn in de rug als ik wakker wordt gedurende de nacht en vooral na het wakker worden 's ochtends. Dit verdwijnt gedurende de ochtend als ik maar in beweging blijf. Inmiddels zijn de rek- en strekoefeningen vaste prik bij het fietsen & kamperen, om een beetje soepel de dag te starten.
Qua bouw ben ik vrij klein van stuk (165), met bijna 50 kg niet zwaar op de mat. Van nature heb ik een vrij holle onderrug.
Ik ben begonnen met een Thermarest Neo-air slaapmat van ik meen 5-7 cm dik.
Daar werd ik 's ochtends altijd stijf op wakker met rugpijn. Na 6/7 weken fietsen & kamperen had ik dit nog. Wanneer we in een hostel sliepen, had ik geen rugklachten bij het opstaan.
Nu slaap ik op een Exped Synmat 7 (cm), maar blijf dezelfde klachten houden.
Ik gebruik een opblaasbaar kussentje. En slaap het meeste op mijn zij.
Ik heb een fysiotherapeut gevraagd of het zin heeft om bepaalde oefeningen te doen of dat ik beter een oplossing in materiaal kan zoeken, maar zij wist mij daar niet direct advies in te geven. En ik weet niet in hoeverre bv. een Beversport mij daarin goed kan adviseren. Heeft iemand ervaringen en/of mogelijke adviezen?
Groeten Yvette
Qua bouw ben ik vrij klein van stuk (165), met bijna 50 kg niet zwaar op de mat. Van nature heb ik een vrij holle onderrug.
Ik ben begonnen met een Thermarest Neo-air slaapmat van ik meen 5-7 cm dik.
Daar werd ik 's ochtends altijd stijf op wakker met rugpijn. Na 6/7 weken fietsen & kamperen had ik dit nog. Wanneer we in een hostel sliepen, had ik geen rugklachten bij het opstaan.
Nu slaap ik op een Exped Synmat 7 (cm), maar blijf dezelfde klachten houden.
Ik gebruik een opblaasbaar kussentje. En slaap het meeste op mijn zij.
Ik heb een fysiotherapeut gevraagd of het zin heeft om bepaalde oefeningen te doen of dat ik beter een oplossing in materiaal kan zoeken, maar zij wist mij daar niet direct advies in te geven. En ik weet niet in hoeverre bv. een Beversport mij daarin goed kan adviseren. Heeft iemand ervaringen en/of mogelijke adviezen?
Groeten Yvette