Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS | kaarten laden niet meer met mapinstall - Forum Wereldfietser

GPS | kaarten laden niet meer met mapinstall

Als ik een kaart op mijn garmin 62s wil zetten krijg ik de volgende melding

Eerst krijg de melding:
' Er is geen programma ingesteld om de URL 'garminmapinstall://analytics=1;unitid=3858964541;unitvol=/Volumes/GARMIN/;gpxpath=/Users/enzv.......' te openen.'

Daarna wordt Mapinstall toch geopend en bij installatie krijg ik de melding:
'Er is een probleem opgetreden tijdens het installeren van kaarten op uw apparaat. Controleer of het apparaat is aangesloten en ingeschakeld, en probeer het opnieuw."

Ik werk op een Mac. En zie geen fout in de kaart op JaVaWa GMTK. Ook heb ik al een keer cleaneject toegepast. Het lukt met geen enkele kaart meer. Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt!
Kabelbreuk misschien?
Nee want de rest zet hij wel over.
misschien een geheugenfoutje in de sd-kaart, waardoor die afhaakt, had ik pas in een oude usb-stick. sd kaart veelvuldig gewisseld met bestanden? => misschien dan een keertje formatteren.
Dat doet cleaneject toch al?
- kaart opnieuw geïnstalleerd op mac met mapinstall
- cleaneject twee keer toegepast
- nieuwe kabel gebruikt
- geformatteerd ms dos en mac os uitgebreid

alles zonder resultaat. De tracks en waypoints laden maar de kaart niet.
:( mijn opties zijn op...
Dank Roald!
Minko en Frank lezen jullie mee?
Ik ga ze even mailen :idea:

+ daarnet lukte plots de installatie van een andere OSM wel althans op mijn computer en volgens Mapinstall maar toen ik in mijn gps keek stond hij er niet.
+ Op aanraden Minko nu bezig met een harde reset. Potver moet wel erg vaak hoor. To be continued....
Mocht dat nog niet helpen:
-Javawa Device Manager draaien en checken op fouten.
-Andere SD kaart proberen
-Geen Mapinstall gebruiken maar je bestandsbeheer (moet je wel de kaart hebben die al klaar is om op je gps te zetten, de zgn. gmapsupp.img versie)
Ok de harde reset heeft niets geholpen. Zelfs de sporen landen nu niet meer.
Ik ga jullie andere opties proberen. Nog bedankt Frank en Minko!
Lukt het om zoals Minko zei om bestanden met de Finder naar de GPS te kopiëren?
Bijv. GPX-bestanden naar de Garmin/GPX map op de GPS?
Taai gedoe soms dat gps-en. Sterkte.
Ga je morgen op reis :lol:
Ik zit vaak nog de laatste avonden te klooien :twisted:
Hee Frank! De alternatieve manier lijkt te werken dus zonder garmin basecamp. Ik heb een zogenaamde image gedownload en die op mijn sd kaart gezet. Er is geen kaart te zien als ik kies voor kaart selecteren. Als ik inzoom op de kaart is er een kaart zichtbaar met hoogtelijnen en aardig wat wegen. Dus volgens mij is dat gelukt.

Nu nog de tracks en gps waypoints. Ik heb deze geëxporteerd in een gpx v1.1 bestand en deze ook naar mijn sd kaartje gesleept. Deze is echter niet zichtbaar niet in het menu onder tracks maar ook niet op de kaart.

@reinder - nee ik ga niet op reis. Ik baal er gewoon van en dan wil ik doorpakken. :twisted:
Heb je het GPX-bestand in de /Garmin/GPX map op het kaartje gezet?
Frank schreef:Heb je het GPX-bestand in de /Garmin/GPX map op het kaartje gezet?
Yup het staat op het kaartje Garminxtra mijn sd kaartje inclusief de routes en waypoints.
Maak eens een rapport mbv Javawa Device Manager en zet het hier online, dan kunnen we kijken wat er nog evt. fout is.
Zie https://youtu.be/iDldd4jnzO4?t=5m10s
De tovenaar schreef:Maak eens een rapport mbv Javawa Device Manager en zet het hier online, dan kunnen we kijken wat er nog evt. fout is.
Zie https://youtu.be/iDldd4jnzO4?t=5m10s

Ik neem dat het om een scan gaat van Javawa devicemanager en niet net en home.
Voor de eerste geeft hij het volgende aan:

JaVaWa Device Manager
Nog 31,55 MiB vrij van 49,96 MiB
Er zijn 0 kaarten aanwezig in 0 bestanden, totaal 0 B
Totaal aantal kaartsegmenten: 0

Deze SD-kaart is niet FAT16 of FAT32 geformatteerd; het toestel zal deze kaart niet kunnen lezen.

Als ik Scan Schijven doe krijg ik dit:

GPSMAP 62s
Nog 1,66 GiB vrij van 1,80 GiB
Er zijn 2 kaarten aanwezig in 3 bestanden, totaal 77,89 MiB
Totaal aantal kaartsegmenten: 175

GARMINXTRA in GPSMAP 62s
Nog 6,90 GiB vrij van 7,40 GiB
Er zijn 3 kaarten aanwezig in 3 bestanden, totaal 483,64 MiB
Totaal aantal kaartsegmenten: 85 (actief: 72)
3 fout(en)

Deze SD-kaart is niet FAT16 of FAT32 geformatteerd; het toestel zal deze kaart niet kunnen lezen.

Zit het in de formatering van de kaart? Kies ik voor Fat 16 of 32?
Inmiddels met disk utility de schijf gecontroleerd en hersteld of is dit iets anders?
Dat is idd de oorzaak, de SD kaart MOET FAT32 geformatteerd zijn. Hoe dat met een Mac moet weet ik niet.

Ik zie nog een fout:

GARMINXTRA in GPSMAP 62s
Nog 6,90 GiB vrij van 7,40 GiB
Er zijn 3 kaarten aanwezig in 3 bestanden, totaal 483,64 MiB
Totaal aantal kaartsegmenten: 85 (actief: 72)
3 fout(en)

Wat zijn die 3 fouten? Zou je dat rapport online kunnen zetten?
Ik had mijn routes en kaarten op mijn xtra schijf gezet. Die heb ik nu weggehaald en op het apparaat zelf gezet - daarmee is de foutmelding op de verkeerde formatie weg. Maar nog steeds niet via het menu een zichtbare route of track. De kaart met hoogtelijnen is nu ook weg.

Ik heb niet een veel uitgebreider rapport dan dat ik hier geplaatste heb Minko.
In het menu extra kan je een uitgebreide rapportage maken en die op javawa.nl online zetten, zie https://youtu.be/iDldd4jnzO4?t=5m10s