![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Die zijn er genoeg Bert. Of het verstandig is om zulke tassen te kopen is natuurlijk wat anders. Tassen gaan namelijk meestal helemaal vol en dan heb je veel gewicht achterop. In dit geval zal het zomaar té veel kunnen zijn.Bert van Sprang schreef:Wie zit daar nu op te wachten?
Lekken als een mandje? Trek gewoon grijze vuilniszakken eroverheen. De haken hangen er nog steeds aan, maar voor de zekerheid een riem onder het handvat door en rondom de bagagedrager vastbinden.Wim schreef:IK heb ook nog een setje groene Karrimors uit 1977. De haken waren waardeloos, de rode versteviging geeft af, ze lekken als een mandje, maar ze waren lekker licht. En ze zijn natuurlijk o zo retro kool old school.
Voor wat het waard is: met grote voortassen vind ik een tandem ook prima sturen. Maar misschien hadden wel wel teveel bij onsWim schreef:Precies, dit is een tandem tas lijkt me, of voor gezinsgebruiik. Zelf vond ik een tweewiel kar daarvoor fijner, maar wie tassen wil zit soms aan zulke grote tassen vast. Hoewel, op de tandem binnen Europa moet het toch ook lukken met een stel gewone grote achtertassen en een stel kleine voortassen, plus de tent achterop de drager. Anders wordt die tandem toch ook onhanteerbaar.
Het zou mooi zijn als Ortlieb eens de lichtere kant uit ging experimenteren.
Dit geldt eigenlijk voornamelijk tijdens het fietsen, waarbij de zijwaartse tilt bij een hoger centraal zwaartepunt gemakkelijker te balanceren zou zijn. De natuurkunde en achter laat ik over aan anderen :p.CapoJan schreef:Het is contra-intuïtief, maar bij een fiets geldt dat een hoger zwaartepunt beter is. Vandaar dat een lage ligfiets moeilijker te berijden valt. Dat geheel terzijde.
Dat denk ik ook.Georg schreef:Voor de supermarktboodschappen lijkt het me wel wat
Ik heb ook al gefietst met twee achtertassen en een Ortlieb Rack-Pack er boven op. Twee grotere tassen zijn dan volgens mij geen slechtere optie.arnob schreef:misschien een alternatief voor het huidige formaat + de inhoud van mijn kanotas op mijn bagagedrager
Ik denk dat de enige mogelijkheid om deze discussie, die al in meerdere eeuwen heeft gewoed, te beeindigen is om het in extremo uit te proberen.CapoJan schreef:Het is contra-intuïtief, maar bij een fiets geldt dat een hoger zwaartepunt beter is.