door
detrage » do 10 dec, 2015 17:45
Ja klopt, VO spatborden, stuurpen, zadelpen, en achternaaf. 't Interessante aan de achternaaf is dat de cassette+vrijloopnaaf te verwijderen zijn zonder gereedschap. Handig wanneer langs de kant van de weg een spaak vervangen moet worden, maar ook wanneer er bij vliegen een smal pakket van gemaakt moet worden.
Verdere interessante puntjes: de aandrijflijn is Campagnolo Veloce, behalve de cranks. Dit is een sub-compact crank van Sugino. Deze biedt de mogelijkheid voor een licht verzet zoals bij een triple (110/74 BCD) maar de lage Q-factor van een dubbel, ideaal voor een snelle randonneursfiets.
Verder heeft de voorvork een ongebruikelijk grote sprong. Het resulterende stuurgedrag was in 't begin even wennen, maar ik wil nu niet meer terug.
Ik overweeg over te stappen naar middenoptrekremmen, dat is dan wel weer erg retro geloof ik? De huidige remmen vormen de beperkende factor in bandenkeuze, met middenoptrekremmen zou de vorkkroon de beperkende factor worden en past er daarom een paar mm breder rubber onder de spatborden.