Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Philips bikelight 80 lux batterijversie, nieuwstaat - Forum Wereldfietser

Philips bikelight 80 lux batterijversie, nieuwstaat

Ronduit de beste led fietslamp voor op de openbare weg die er is op batterijen, wordt niet meer gemaakt. Qua lichtbeeld, zichtafstand en hoeveelheid licht onovertroffen. De laatste versie. In verband met overstap naar dynamoverlichting doe ik hem toch weg. Waar ik meestal fiets is dat voldoende.

Dit jaar nog nieuw gekocht. Slechts een paar ritjes gebruikt, misschien 3x opgeladen tot nu toe. Zwarte versie. Helemaal compleet in originele verpakking inclusief stuurhouder en de originele oplaadbare batterijen.

Foto's op verzoek via e-mail te verkrijgen.

€80 of een redelijk bod
Deze lamp is via de Britse pagina van Rose Bikes nog te verkrijgen voor 66,88 euro inclusief verzending.

Renaat
Het is een goede lamp maar om nu te zeggen dat dit het beste is wat er te koop is gaat wel een beetje ver.

Er zijn zat lampen die gewoon beter zijn , ook al zijn ze dan wel een stuk duurder dan deze.
Dennis1987 schreef:Het is een goede lamp maar om nu te zeggen dat dit het beste is wat er te koop is gaat wel een beetje ver.

Er zijn zat lampen die gewoon beter zijn , ook al zijn ze dan wel een stuk duurder dan deze.
Ikzelf heb de witte uitvoering, en ook nog de dynamoversie (andere fiets), en kan zeggen dat voor dit geld je op dit moment niet iets vergelijkbaars of beters kan krijgen. Nieuw was die lamp over de €100,-.
Fijne lamp, de mijne op marktplaats gescoord en nu wat weinig gebruikt door overstap op Son. Maar wegdoen doe ik m niet :-)
Op mijn zoon's fiets zit de iets minder heldere dynamo versie, en die heb ik direct kunnen vergelijken met mijn edelux 1: de Edelux 1 was een fractie feller en reikte iets verder, maar de Philips had een breder en heel regelmatig beeld. De grootste beperking van de accu versie van de Philips is dat de brandduur niet meer is dan een kleine 2 uur. Dat is prima voor een mtb tochtje na het eten, maar uiteraard niet voor een lange tocht. Ik was erg onder de indruk van de kwaliteit van de dynamo versie, maar B&M heeft ook niet stil gezeten.
Het betreft hier de 80 lux gen2.
@Revanho, Ik heb op Rosebikes.co.uk gekeken, zie hem daar helemaal niet in de shop. Ik vind het ook wat vreemd dat je dit in mijn verkooptopic post, je mag mij gerust een bericht sturen om mij ergens op te wijzen, maar zo vind ik het niet netjes. Sterker nog het is niet toegestaan.
@Dennis1987, Ook voor jouw reactie geldt: het lijkt wel een discussietopic, maar is een verkooptopic. Speciaal voor jou verwijs ik naar de volgende site: http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... ex_en.html
Deze man test grondig, heeft technisch inhoudelijke kritiek op heel veel lampen en vindt dit nog steeds een van de beste, zoniet de beste led lamp voor de fiets. Ik zuig dat niet uit mijn duim. Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd welke van de "zat" er beter zijn, noem er eens wat? Ook is deze lamp niet meer in de winkels te koop, behalve als je geluk hebt er nog ergens eentje te vinden.
@_Peter_, dank voor je bijdrage, precies wat ik bedoel
@Jurr, klopt, heb ik wel overwogen, en wie weet houd ik hem als reserve
@Wim, dank voor je inhoudelijke bijdrage. Voor wat betreft de accuversie is de gebruiksduur inderdaad beperkt, nu moet ik zeggen dat de normale modus meer dan fel genoeg is, die twee uur betreft de high-modus. Ik weet niet of de gemiddelde fietser meerdere uren in het donker fietst, maar die keuze moeten ze dan zelf maken. Voor wat betreft B&M is er een hoop te lezen op die website die ik hierboven vermeldde.
Hoihoi

Normaal reageer ik ook niet in verkooptopics maar omdat je stelde dat de Phillips led lamp DE beste led lamp is die er te koop "was" en ik het hier niet mee eens was reageerde ik toch :)

Oke ik noem er een paar , deze zijn welliswaar een stukje duurder maar daar ging het niet om.

Light and Motion TAZ 1200 & 1500
Gemeten lumens 1206 en 1404
Beide hebben meer dan 100 Lux

Zo zijn er nog wel meer , en als je gaat voor een led lamp met een los accu pack zijn er nog veel meer te koop.

Dat de Phillips de beste lamp in zijn prijsklasse is geloof ik meteen , maar de beste die er te koop is/was is niet zo.
Die Light and Motion lampen zijn wel mooi en fel, maar door hun rotatie symmetrische optiek niet geschikt voor de openbare weg. Ze verblinden de tegenligger, en zelf heb je ook last van het felle licht vlak voor je fiets waardoor je minder goed ziet in de verte. Dat is het mooie van de optiek van lampen als van Philips, B&M en Schmidt: de geven meer licht aan de bovenkant van de bundel, zodat de licht intensiteit op de weg gelijk blijft, net als bij koplampen van auto's. Daarboven kappen ze heel scherp af zodat er geen licht verspild wordt, en de tegenliggers niet verblind worden.
Hier in de VS rijdt iedereen met van die felle rotatie symmetrische zoeklichten, en ik ben er wel weer even klaar mee.
Inderdaad Wim, je haalt me de woorden uit de mond. Feller is haalbaar (wel duurder meestal), geschikt voor weggebruik zonder verblinding tegenliggers en met een evenwichtig lichtbeeld is heel wat anders.
Dennis1987 schreef:Normaal reageer ik ook niet in verkooptopics maar omdat je stelde dat de Phillips led lamp DE beste led lamp is die er te koop "was" en ik het hier niet mee eens was reageerde ik toch :)

Oke ik noem er een paar , deze zijn welliswaar een stukje duurder maar daar ging het niet om.

Light and Motion TAZ 1200 & 1500
Gemeten lumens 1206 en 1404
Beide hebben meer dan 100 Lux

Zo zijn er nog wel meer , en als je gaat voor een led lamp met een los accu pack zijn er nog veel meer te koop.
Als je mij met zo'n (illegale) schijnwerper op je stuur tegemoetkomt, rijd ik je zonder pardon van de weg af. En dat heb je dan volledig aan jezelf te danken.
August schreef: @Revanho, Ik heb op Rosebikes.co.uk gekeken, zie hem daar helemaal niet in de shop. Ik vind het ook wat vreemd dat je dit in mijn verkooptopic post, je mag mij gerust een bericht sturen om mij ergens op te wijzen, maar zo vind ik het niet netjes. Sterker nog het is niet toegestaan.
http://www.rosebikes.co.uk/article/phil ... aid:642257

Ik stel geen vragen bij de kwaliteit van deze lamp. Meer zelf, mogelijk is dit de beste batterijfietslamp die tot nu toe op de markt is geweest. De kritiek van Wim op de alternatieven die hier naar voren worden geschoven zijn dan ook volkomen terecht.

Dat is dan ook de reden dat ik best interesse had in deze lamp en naar aanleiding van jouw post eerst eens ben gaan rondkijken of deze lamp nog ergens nieuw te koop was en zo ja, tegen welke prijs. Dat doe ik natuurlijk altijd voor ik iets tweedehands aanschaf. Zo kwam ik op de bovenstaande link en daar heb ik de lamp ondertussen besteld. Ondertussen lijkt het er op dat ik het laatste exemplaar heb besteld want staat er bij de productinformatie dat deze lamp is uitverkocht. (Ik sluit zelf niet uit dat er een fout zat in de stockhoeveelheid en ik binnen een paar dagen te horen krijg dat de lamp toch niet meer leverbaar is maar dat zien we dan wel.)

In ieder geval vind ik mijn gedrag helemaal niet vreemd of niet netjes. Integendeel, ik zal in de toekomst hetzelfde blijven doen en hoop ook dat anderen dat doen. Ik beweer absoluut niet dat je vraagprijs onacceptabel hoog is, maar als iemand een tweedehandsproduct aanbiedt en men heeft als lezer weet van een winkel waar het product nieuw goedkoper kan aangeschaft worden (en dat was dus op 10 december het geval), dan hoop ik dat die lezer steeds zo vriendelijk is om daar op te wijzen. Dat is geen gedrag 'tegen de verkoper' maar positief gedrag naar de mensen die interesse hebben voor dat product.
En ja, ik houd me wel vaker niet aan regels waar ik het fundamenteel met oneens ben. Dus als dat tegen de regels is, dan vind ik de regels verkeer maar dan laat ik het aan de moderators over om daar 'werk van te maken'. Ik vind niet dat ik iets verkeerds heb gedaan (integendeel) en zal in een vergelijkbare situatie in de toekomst niet anders handelen.

Renaat
Beste mensen,

Dit is een verkoop topic, geen discussie topic.

prima om een keer te melden dat hij in de winkel goedkoper is. Wij zijn tenslotte een kritisch volkje en daar moet je tegen kunnen als je hier adverteert met woorden als 'de beste'. Maar één keer is voldoende.

Dus nu alleen nog reacties die met de verkoop te maken hebben, zoals in de forumregels aangegeven staat. Andere discussies graag in een ander topic.
Openingspost klein beetje aangepast zodat daar geen discussie over kan bestaan. Ik blijf er wel bij dat het waarschijnlijk nog steeds de beste LED-lamp is op batterijen, voor op de openbare weg. Prijs is een vraagprijs. Lamp wordt niet meer gemaakt en is ook nergens meer te koop. Revanho heeft immers de laatste gekocht van de link die hij gaf ten dienste van anderen alvorens dat hier te posten :roll:

Als je interesse hebt, graag een persoonlijk bericht sturen. Ik antwoord snel.
[moderator]Reactie verwijderd omdat het njet aan de forumregels voldeed en niet thuis hoort in dit subforum. [\moderator]
Zojuist verkocht via marktplaats, 71 euro voor gekregen dus vrij dicht bij mijn vraagprijs.
Voor wie een alternatief zoekt nu deze niet meer te koop is: de B&M Ixon IQ premium (niet de gewone). 80 lux, met een nog breder en egaler lichtveld, en een lange batterijduur. Prijs bij Duitse verzendhuizen rond de 65 euro (inclusief oplaadbare batterijen en oplader). Lijkt me een prima alternatief.
De IXON IQ Premium is een geweldige lamp, absolute aanrader. Ik heb 'm sinds een paar weken, als vervanger voor de IXON IQ. Dat was ook al een fijne lamp, maar mijn wens was een bredere lichtstraal, aangezien je je in het echte donker maar een beetje op goed geluk in een bocht moest storten. Dat wil weleens eng zijn (en ook bepaald niet raadzaam), vooral bij hogere snelheden. Maar met de IQ Premium heb ik daar geen enkele last meer van. Bij het Winterbrevet van Boekelo vorige week kon ik de laatste kilometers in het donker lekker doorjakkeren zonder in te houden bij het bochtenwerk.
Alien schreef:De IXON IQ Premium is een geweldige lamp, absolute aanrader. Ik heb 'm sinds een paar weken, als vervanger voor de IXON IQ. Dat was ook al een fijne lamp, maar mijn wens was een bredere lichtstraal, aangezien je je in het echte donker maar een beetje op goed geluk in een bocht moest storten. Dat wil weleens eng zijn (en ook bepaald niet raadzaam), vooral bij hogere snelheden.
Dat was ook mijn ervaring met de Ixon IQ. Naar mijn ervaring een zeer degelijke lamp, maar net onvoldoende licht om aan 'normale snelheid' onverlichte (bochtige) paden te gebruiken.

Renaat
Klopt, de oude Ixon IQ had de zelfde bundel als de Edelux 1 (maar veel minder fel). Dat vonden we toen al breed, maar in de praktijk bleek het in bochten toch nog te smal. Daarin waren de Philips lampen superieur. We willen echter steeds meer, en met de Ixon premium versie (zelfde bundel/optiek als de nog iets fellere Edelux 2) hebben we een veel bredere bundel gekregen, en ook nog eens veel feller, en toch nog steeds niet verblindend voor de tegenligger. Daarmee zijn dat de huidige kampioenen.