Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx Mountain Rohler 500 Euro? - Forum Wereldfietser

Idworx Mountain Rohler 500 Euro?

Het staat er toch echt: Care4Bikes in Zeist biedt een gebruikte Mountain Rohler aan voor €500. "Zit wat werk aan", zeggen ze erbij, dat dan weer wel. Misschien heeft iemand zin in dit project? Het zou mij niet verbazen als dit frame alle oogjes heeft voor spatborden en dragers zodat er een prima vakantiefiets van te maken is.

Wie meer wil weten: kijk op http://link.marktplaats.nl/m987936509.
Volgens mij heeft de Mountain Rohler geen oogjes voor wat dan ook.
Erg lastig om hem om te bouwen

Zie nu dat hij wel oogjes bij het achterwiel heeft voor een bagagedrager.
Maar geen gaatjes bij het zadel.

Je zou er zo iets van kunnen maken:

http://www.100ciclisti.com/public/gfx/b ... 11AFCF.jpg
Als bij zo'n fiets staat 'zit wat werk aan' denk ik gelijk aan de achternaaf en geveerde voorvork (sowieso gevoelig voor onderhoud). Wat een schijntje lijkt loopt dan al gauw in de papieren. Toch kan je soms geluk hebben.
Ik heb een oranje mountain rohler via Marktplaats gekocht en een achterdrager met klemmetjes onder het zadel laten monteren. Deze houdt het prima met twee volle Vaude fietstassen. Trapas moest ook vervangen worden en andere stuurpen was nodig. Er komen dus inderdaad nog wat kosten bij. Verder blijft het een geweldige Idworx natuurlijk. En daar was het mij om te doen; de goede maat en ergometrie.
in de advertentie staat:
"lagers van de Rohloffnaaf dienen te worden vervangen."
Dat geeft te denken hoe hij is onderhouden.

Hans
javb2812 schreef:in de advertentie staat:
"lagers van de Rohloffnaaf dienen te worden vervangen."
Dat geeft te denken hoe hij is onderhouden.

Hans
En dat voor een verkoper die Care4Bikes heet 8)
Is geen hardloper zo te zien... Advertentie staat er al vanaf midden november
"De fiets heeft tot een jaar geleden altijd z’n onderhoud gehad, nu een jaar stil gestaan en nu zijn de lagers van het achterwiel hoorbaar. Buiten de lagers verkeerd de fiets in een goede conditie. Kosten van herstel van de lagers volgens Rholof 200 euro.

Met sportieve groet,

care4bikes"
De advertentie is nu weg. Mogelijk heeft deze Idworx dus toch een nieuw huis gevonden. Of de advertentie was "verlopen en verwijderd" .......
Ik ben wel eens bij die zaak geweest op zoek naar een onderdeeltje voor mijn DT Swiss naaf. Ze waren immers DT Swiss dealer. Dat onderdeeltje hadden ze niet, geeft verder niet. Wat me nogal tegenviel toen was dat ze het daarnaast nodig vonden mijn naaf af te kraken als zou het een inferieure namaak betreffen. Toevallig had ik die naaf goedkoop kunnen kopen en is het wel degelijk een OEM type van DT Swiss. Originele onderdeeltje heb ik online besteld en is nu weer op orde.

Bij die zaak kom ik in elk geval niet weer. Kwam op mij over alsof ze er met name voor de verkoop van dure nieuwe fietsen stonden en voor een klein onderdeeltje nauwelijks moeite wilden doen. Afkraken van werk of spullen van een ander vind ik ook niet kunnen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je er beter geen fiets kan kopen of iets dergelijks. Ze hebben mooie spullen. Maar voor mij persoonlijk hebben ze afgedaan.
Als mosterd na de maaltijd (vanuit Costa Rica). Een Mountain Rohler is geen vakantiefiets die je zwaar kunt beladen. Ik heb ooit eens een klant zijn volledige aankoopbedrag teruggegeven omdat het volgens idworx wel kon, dus heb ik er een voor- en achterdrager op gemonteerd. Bij de eerste testrit met bepakking bleek hij gewoon niet stijf genoeg te zijn.
Met lichte achtertassen kan het wel en zou ik hem zelf ook wel voor 500 hebben gekocht.