Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 13 december 2015 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 13 december 2015

Rondje Groningen staat weer voor de deur. Vertrek 10:00 uur bij het Peerd.
Het begint bijna traditie te worden: 13 december zijn zowel Ronnie als Rene jarig. Daarom is er na het fietsen een gezellig samenzijn bij Geke en Rene met lekkere versnaperingen.
Wie fietst er mee?
Had Cilia voorgesteld een rondje te verzinnen?
:( Jammer dat ik niet mee kan, 't was erg geslaagd de vorige keer.
Grt Timo
Veel plezier. Ik was zelf ook van plan dit weekend nog een tocht te maken want het is stralend weer. Helaas zijn de beren ook in de war van het warme weer (ze hadden al moeten slapen) en inmiddels zelfs vlak bij onze appartementen gesignaleerd. Ik weet niet of het dan slim is in het bos te gaan fietsen. Maar maandag misschien wel beer op het menu.
Als België al een gevaarlijk land is, zou dat (met deze gegevens :D ) helemaal voor Groningen moeten gelden. Of zie ik beren op de weg?Wat eet je bij beer? Cranberries?
Momenteel niet Groningen: IAS Princeton NJ
https://www.youtube.com/watch?v=JCFP9F7Tbr4
"There is no other place where everybody is so totally absorbed in pure research"
Dit maakt wel jaloers ...
Het is een paradijsje van wetenschappelijke vrijheid en creativiteit, weg van flauwekul als nationale wetenschapsagenda's en bureaucratische middelmaat. En het is gewoon feestelijk leuk. Je kunt er ook lekker fietsen langs het Delaware and Raritan Canal. Maar ja, die beer. De chef zou er wel raad mee weten denk ik, hoewel ik geen idee heb of beer echt lekker is.
Tja nu maar weer even on topic: In Groningen geen apen en beren op de weg. We hopen op mooi weer en we maken er weer een gezellige dag van.
Veel plezier, en tot gauw.
Ik wil met alle liefde en plezier een feestelijk, berenvrij rondje maken.
En verheug me op een smakelijk "toetje" na afloop bij G&R. Cilia
Hoi Cilia,
Fijn om te lezen dat jij een rondje samenstelt.
Dan gaan wij ons, samen met Ronnie en Linda, bezighouden met het 'toetje'.
Hierbij mijn aanmelding voor zondag. Waarschijnlijk zal ik een 'Fat Monster' berijden. Lijkt een gewaagde voorspelling, maar mijn ervaring is dat veel wandelaars er instinctief voor aan de kant zullen gaan alsof er een olifant langs komt denderen...
grt. Jan
Als iedereen belooft dat het deze keer weer net zo gezellig wordt als het vorige rondje ga ik graag mee.
tot zondag, Ben
Beloven is de goden verzoeken natuurlijk.
Maar we kunnen het proberen.
Ik ga mijn best doen er een mooi rondje van te maken. Cilia
Hoi,
Ik kom in ieder geval langs om de verjaardagen te vieren, maar wacht wel het weer nog even af, voor ik besluit ook mee te fietsen (ja, ik ben een watje, maar helaas geen waterratje).
Groet, Petra.
Ronnie en René gefeliciteerd. Ik wens jullie een fijne verjaardag toe en een prachtig rondje a.s. zondag. Wij kunnen er niet bij zijn. Tot een volgende keer.

Hans en Saskia
Omdat Rikie en Annelies ivm een herstellende hernia en slopende verbouwing niet helemaal topfit zijn, heb ik een Rondje "ingekleurd" op mijn uit elkaar vallende kaart van Groningen, waarbij we, na een koffiestop in Onderdendam, na 30km in Klein Wetsinge aankomen, waar in het kerkje een (denk ik) leuke tentoonstelling is, (voor het feestelijke tintje), aldaar kunnen de "niet-top-fitters" afslaan naar Groningen (ca 12,5km). De "fitters" kunnen bij kp 58 links en bereiken dan na ca 70km de eindstreep. En voor wie toch het Leekstermeer nog wil "ronden" en pas na het zien van de Onlanden aan de borrel wil wordt het zo' n 80km. Ik verwacht geen beren en/of leeuwen op de weg. Ook zonder Fat Monster kun je probleemloos de eindstreep halen.
tot zondag Cilia
Hoi,
En aangezien het morgen droog lijkt te blijven (volgens mijn 4 weer-apps is die kans vrij aanzienlijk), fiets ik morgen ook mee, alhoewel ik flink verkouden aan het worden ben. Ach, dat zien we dan wel weer :)
Klinkt als een leuk rondje, Cilia!
Tot morgen,
Petra.
Hallo allemaal,

vandaag grieperig terug gekomen van van vogelexcursie. Weet niet of het morgen lukt. Als ik er om 10 uur niet ben kom ik niet meer. Prettige fietstocht toegewenst, met goed weer.
En alle goede wensen voor de jarigen.
gr Ben
Gisteren was een dag vol aangename verrassingen:
- Het was fantastisch fietsweer, heel de dag zon en vrijwel geen wind;
- Cilia had een heerlijke route uitgezet over het Hogeland, dus we hebben de hele dag in de zon kunnen fietsen;
- Tijdens de stop in het pittoreske kerkje van Klein Wetsinge werden we vergast op heerlijke koffie en appeltaart en een voorproefje van het klavecimbel-Cello concert dat die middag zou plaatsvinden;
- Een onverwachte theestop bij het café van tante Til in Enumatil en daarna een mooi laatste stuk om het Leekstermeer;
- En tenslotte stonden Paulus en Co als verrassing ons bij terugkeer in Groningen al op te wachten waarna we met z'n allen nog gezellig en lekker hebben nagetafeld.

Iedereen bedankt voor deze heerlijke verjaardag.

René, en dat durf ik ook wel namens Ronnie te zeggen :D