Nadat ik door slijtage van de remblokjes al enkele weken lang met alleen maar met de voorrem kon remmen (en ik heb net geleerd dat dat degene is die je het meeste moet gebruiken, dus dat treft) vond het ik het vandaag tijd worden om nou dan toch eindelijk de remblokjes maar eens te vervangen. Nou heb ik dat wel vaker gedaan, dus ik zag het vooral als een routineklusje.
Blijkt het rode stelknopje aan de handel (eigenlijk Turbo Pad-wear Adjuster, ofwel TPA geheten) muurvast te zitten. Mijn eerste ingeving was om de handel er af te halen, maar ik weet niet heel zeker wat ik me dan op de hals haal, dus toch hier maar even de vraag of mensen die hier ervaring mee hebben de juiste richting willen wijzen. Ik ben van nature wat aan de voorzichtige kant, ik had al visioenen van spuitende oliefonteinen, en bovendien moet ik de fiets maandag weer voor het woon-werkverkeer gebruiken, dus een meerdaagse reparatieperiode is niet wenselijk.
Afijn, heel verhaal, maar korte samenvatting: hoe krijg ik mijn TPA weer in beweging.
Blijkt het rode stelknopje aan de handel (eigenlijk Turbo Pad-wear Adjuster, ofwel TPA geheten) muurvast te zitten. Mijn eerste ingeving was om de handel er af te halen, maar ik weet niet heel zeker wat ik me dan op de hals haal, dus toch hier maar even de vraag of mensen die hier ervaring mee hebben de juiste richting willen wijzen. Ik ben van nature wat aan de voorzichtige kant, ik had al visioenen van spuitende oliefonteinen, en bovendien moet ik de fiets maandag weer voor het woon-werkverkeer gebruiken, dus een meerdaagse reparatieperiode is niet wenselijk.
Afijn, heel verhaal, maar korte samenvatting: hoe krijg ik mijn TPA weer in beweging.