Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geslaagd weekend Fietsen met Kinderen! - Forum Wereldfietser

Geslaagd weekend Fietsen met Kinderen!

Een bonte stoet was het. daar op de Veluwe. Zes fietskarren, (lig)fietsen met kinderzitjes, een aanhangfiets, zelfs een aanhangligfiets en stoere kinderfietsjes. Het was weer geslaagd, het tweede Wereldfietser-met-kinderen weekend!

Vrijdagmiddag arriveerden de eersten op natuurkampeerterrein De Hallse Hull bij Eerbeek. Zaterdagochtend breidde de groep zich uit tot dertig personen: zestien groot en veertien klein. En 'klein' varieerde van twee maanden tot acht jaar. Een divers gezelschap, waarvan de meesten inmiddels al de nodige buitenland-ervaring met hun kids op de fiets hebben opgedaan. Er viel dus genoeg uit te wisselen en inspiratie op te doen!

Dennis had een mooie tocht over de Veluwe uitgezet waarbij ook de nodige onverharde paadjes niet werden geschuwd. De twee achtjarige knullen voerden samen met Dennis de kopgroep aan. Want je bent natuurlijk al heel wat op die leeftijd! Ondanks de slechte voorspellingen was het buitengewoon goed fietsweer. Pas aan het einde van de middag, toen we in het pannekoekenrestaurant met overdekte speeltuin waren, begon het te regenen. En het werd weer droog toen we terugfietsten naar de campings. Goed geregeld dus. 's Avonds was het tot laat gezellig, ondermeer met dia's van vakanties in Polen en Zwitserland.

Ook zondag maakten we gezamenlijk een mooi fietstochtje. Leuk om te zien hoe dat gaat: "Mag ik bij jou in de fietskar?" en "Mag ik op jouw aanhangfiets?". En natuurlijk "H?, hebben jullie ook Ed & Fred?". Want zonder Ed & Fred gaat geen fietsend gezin op reis, lijkt het wel.

In de loop van de middag waren we weer op de camping en werd het tijd om afscheid te nemen. Wij vonden het een erg geslaagd en gezellig weekend. Volgend jaar zijn we graag weer van de partij!

Dennis en Astrid: bedankt voor de organisatie! Jullie hebben veel foto's gemaakt, ondermeer van de fietsende stoet. Kunnen jullie een paar leuke foto's toevoegen?

Groeten,
Ruud en Sandra (en kids)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Zo'n kind achterop de ligfiets lijkt mij wel gevaarlijK!? Als dat kind daar los in ligt en de man schuift onderhoud of neemt een te scherpe bocht, dan valt die baby eruit?

Groetjes,

Jos

Jos,

Wij keken er ook wel even van op. Het is natuurlijk ieders eigen keus hoe ze hun kind op de fiets willen vervoeren. Het is misschien wel goed te weten dat Ruud en Dagmar extreem ervaren ligfietsers zijn (oa heel Zuid-Amerika op de ligfiets doorgefietst) en dus ongetwijfeld voor zichzelf een goede afweging kunnen maken over het risico.

Overigens, de baby in de maxicosi was pas twee maanden oud en daarmee de jongste deelnemer van het weekend!

Groeten,
Dennis
ben dan toch wel nieuwsgierig wat een ed en fred is. Heb waarlijk geen idee.

Ach, stom. Daar had ik een groot reclamebord van gezien en al bedacht dat dat reuzehandig was op de fietsvakantie. Hi, hi, hi. Maar toch bedankt.