Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met Schwalbe Energizer Plus Tour - Forum Wereldfietser

Ervaring met Schwalbe Energizer Plus Tour

Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe buitenbanden voor mijn Trek X700 die ik begin dit jaar tweedehands heb gekocht. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Schwalbe Energizer Plus Tour 28x1.5. De site van Schwalbe geeft de volgende specs:
Rolling 4/6
Road Grip 5/6
Off-Road Grip 3,5/6
Protection 5/6
Durability 4/6
De prijs is Duitsland is 17,90€

Dit lijkt me heel aardig voor een trekkingfiets, maar hier op het forum worden ze eigenlijk nooit als optie genoemd. Ik vraag me af waarom niet? Wel staat op de site van Schwalbe dat ze in het bijzonder voor E-bikes zijn.

Heeft iemand dus ervaringen met deze band?
Ik heb geen ervaring met deze band, maar wel een idee waarom hij op dit forum nooit als optie wordt genoemd. Hij weegt in de maat 28x1.5 maar liefst 850 gram. Dat gewicht moet je na elke keer afremmen weer op snelheid brengen. Op een e-bike doet de motor dat voor jou ; op jouw Trek moet je dat zelf doen.
Ik zou eerder een lichte band nemen, bv. de Marathon Racer die in de maat 28x1.5 iets minder dan 500 gram weegt en waarschijnlijk ook soepeler rijdt.
Mwah, niet overdrijven. Sowieso is gewicht in wielen niet belangrijker dan ergens anders, daarnaast is hij niet zwaarder dan Big Apple's of gewone Marathons. Sowieso is de accelreratie van een fiets heel erg klein en loopt een zwaarder wiel gelijkmatiger (vliegwiel effect).

De grootste reden omm deze niet te nemen is dat de gewone Marathons goed en goedkoper zijn ;)
loknor schreef:Mwah, niet overdrijven. Sowieso is gewicht in wielen niet belangrijker dan ergens anders,
Gewicht in de wielen is wél belangrijker dan ergens anders!
Het verschil tussen de Marathon Racer en de Energizer is 0,35 kg per stuk. Per twee is dat 0,7 kg lichter. Omdat het draaiende massa is, voelt het bij versnellen alsof je fiets 1,4 kg lichter is.
math schreef: