Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op welke fiets past nu een rohloff-naaf - Forum Wereldfietser

Op welke fiets past nu een rohloff-naaf

Heren en dames,

Na 2 jaar en 10.000km op de rohloff ben ik hem nog steeds niet beu. Toch zou ik graag een racemodel kopen met rohloff naaf. Het heeft me al zeker enkele avonden voor de PC gekost om uit te zoeken welke racefietsen of randonneur fietsen je kan kopen met rohloff als versnelling.

JOEPIE het is vandaag gelukt. Op de site van rohloff staat zoiets als "bike finder" daar zouden alle modellen staan waar het mogelijk is een rohloff in te bouwen. En je raad het nooit de zoekfunctie is nog behoorlijk eenvoudig.

Als er nog mensen geïnteresseerd zijn.
http://www.rohloff.de/en/service/bike_finder/

Hopelijk zijn er nu nog vakantiefietsers geholpen.

Mvg Belgianbushcrafter
Ik hoorde toevallig bij bike4travel vandaag dat ze binnenkort wat randonneurs willen gaan bouwen op basis van hun - voor Rohloff geschikte - Avaghon-frame. :idea:

Afbeelding

Ik zou die bidon er niet bijnemen, maar dat is persoonlijk. Meer info over Avaghon ook op de rohloffsite.
Het frame moet achter 135 mm breed zijn en niet de voor racefietsen normale 130 mm. Daarnaast heb je om het een beetje mooi te maken speciale achterpatten nodig en eventueel een excentrische bracket pot.
Ik heb persoonlijk van m-gineering twee brevetfietsen met Rohloff gezien: eentje (donkerblauw) met 57 mm remmen voor 32-35 mm banden, en eentje (beige) met 42 mm brede 650B banden. Beide fietsen staan in het fotoalbum op zijn website.