Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Downmat LXW of Synmat LXW - Forum Wereldfietser

Gezocht: Downmat LXW of Synmat LXW

Ik ben op zoek naar twee keer een tweedehands Exped downmat LXW of een Synmat UL 9 LXW.

Omdat mijn vrouw en ik op smalle matjes niet zo best slapen, zoeken we de LXW.
En de nieuwe matjes gaan een eindje boven ons financiële vermogen.
Herinnert u zich deze nog?
Hm, daarover had ik nog niet eerder gehoord.
Over het algemeen goede berichten over exped.
Thermarest is ook een optie, maar het schijnt dat die matjes erg kraken.

Welk alternatief zou ik anders hebben?
Huibert schreef:Hm, daarover had ik nog niet eerder gehoord.
Over het algemeen goede berichten over exped.
Thermarest is ook een optie, maar het schijnt dat die matjes erg kraken.
Er is een groot verschil in 'krakerigheid' van de verschillende type luchtmatjes van Thermarest. Ook is er een erg groot verschil in de beleving van dat gekraak maar over het algemeen vinden mensen het best meevallen.

Ik kan niet van elk type matje zeggen hoe erg het kraakt want heb slechts met twee types ervaring. Maar het eerste model (dat niet meer in de handel is) kraakte nauwelijks, het All Season matje kraakt behoorlijk maar voor mij is het niet storend. (Of ik ben mij er in ieder geval niet bewust van.)

Ik heb in ieder geval de indruk dat Thermarest de betrouwbaarheid van haar matjes meer op orde heeft dan Exped. Maar die indruk is enkel gebaseerd op wat ik lees op diverse fora.

Renaat
Heb zelf de thermarest Xtherm deze: http://www.bergfreunde.nl/therm-a-rest- ... rm-isomat/ en vind het gekraak enorm meevallen. ja je hoort dat je je omdraait maar wat mij betreft niet meer dan dat.
Dat is goed om te weten, bedankt voor de tips!
Dan oriënteer ik me verder op therm-a-rest.
Dat is goed om te weten, bedankt voor de tips!
Dan oriënteer ik me verder op therm-a-rest.
Huibert schreef: Thermarest is ook een optie, maar het schijnt dat die matjes erg kraken.
Wij gebruiken hoezen om onze Neo-air en dan is het kraken stukken minder.
http://www.cascadedesigns.com/therm-a-r ... et/product
Dat is ook en optie maar wel weer meer gewicht.
Huibert schreef: Dan oriënteer ik me verder op therm-a-rest.
Wat je ook best kan doen is eens proefliggen of - nog beter - indien mogelijk ergens een matje lenen om echt een te proefslapen.

Weet dat er sterke individuele voorkeuren zijn voor de dwarsbanden (van de Thermarestmatjes) of de banden in langsrichting (Exped). Sommige mensen hebben een duidelijke voorkeur.

Renaat
zelf heb ik een Thermarest matje maar hiervoor had ik exped
helaas na 2 jaar en 2 x een lekke mat (wel elke keer meteen vervangen door exped) had ik er geen vertrouwen meer in en ben voor het Thermarestmatje gegaan
vond de exped wat lekerder en zachter liggen maar gelukkig is de thermarest nog niet kapot gegaan en dat is toch ook wel erg fijn
heb deze nu Thermarest NeoAir All Season en heb totaal geen last van krakend geluid of wat dan ook