Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naafdynamo DH-3N72 is er nog hoop? - Forum Wereldfietser

Naafdynamo DH-3N72 is er nog hoop?

Ik heb per ongeluk de verkeerde kant van mijn wielnaaf, bij de naafdynamo, open geschroefd, waardoor het draadje is gebroken (doordat ik daarna ook nog eens een ringetje verkeerd om heb gemonteerd).
Is er nog hoop voor mijn dynamo, of kan ik het wel shaken?
Kan ik na aanschaf van een nieuwe dynamo, alleen het binnenwerk overzetten,
scheelt weer een wiel inspaken?
Bvd.

Afbeelding
Dat kan, zelfs het draadje vervangen kan relatief makkelijk, wordt echter niet los verkocht. Ook ik heb nog een naafdynamo met een gebroken draadje liggen en ik ben al met de soldeerbout in de weer geweest, maar dat wil niet erg.
Als je een beetje een handige Harry bent, dan zal onderstaand filmpje je zeker vooruit helpen. Veel suc6, en hou ons op de hoogte.
https://www.youtube.com/watch?v=HF5BUwS5uDM
Ter lering van eenieder: wat is de goede kant bij demontage?
Allebei de kanten.
De draadjes aan elkaar solderen, dat heb ik opgegeven. Ik ben daar geen held in en de soldeerbout die ik heb (een oudje), werkt niet geweldig. Het is ook zo'n pokkig dun draadje!
Ik krijg de dynamo ook niet open geschroefd met een baco. Ik ben bang de schroef teveel te beschadigen. Is al een beetje gebeurd. Di. avond ben ik hopelijk in de gelegenheid wat hulp in te schakelen ...

Trouwens, ik heb wel profijt gehad van dat filmpje. Dus dank voor de tip!
Vandaag een nieuwe naafdynamo besteld :(

De draadjes kreeg ik niet goed aan elkaar gesoldeerd. De verbinding was niet stevig genoeg of de draad brak weer af of de draad werd te dik door de krimpkous, waardoor deze niet meer in de gleuf paste. Ja, het was het klusje wel! Ik heb zó lang zitten pielen, tot er geen draad meer over was.

Wachten tot de nieuwe binnenkomt, dan ga ik heel voorzichtig proberen het binnenwerk over te zetten ...

Afbeelding
Ik vraag me af wat het efficiëntste is: het binnenwerk overplaatsen of de nieuwe naaf inspaken. Ikzelf zou voor het laatste kiezen, maar elk weet wat zijn vaardigheden zijn (hoop ik).