Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is het voordeel/nadeel van een Momentum carbon velg??? - Forum Wereldfietser

Wat is het voordeel/nadeel van een Momentum carbon velg???

Hallo,

ik vraag me af of er voordelen/nadelen zijn van een 'Momentum carbon' velg op een racefiets?

Zoals bv op deze racefiets:

Afbeelding

De voordelen zijn dat ie aerodynamisch is en licht ook en stijf, en dat je 'm onderweg met epoxy kunt repareren als ie kapot gaat. Bovendien wordt je er ontzettend stoer van.

Het nadeel is dat ie bij de eerste de beste kei onderweg met dertig kilo bagage waarschijnlijk doormidden breekt.

Maar misschien kun je deze vraag beter op een racefietsforum stellen.

eindgebruiker schreef:Bovendien wordt je er ontzettend stoer van.
Verdorie, had dat eerder gezegd, dan had ik ook van die dingen op mijn fiets willen hebben! Spass beiseite: voor een serieuze hoeveelheid bagage heb je waarschijnlijk ook wat weinig spaken. Aan de andere kant: ik ben wel eens een vakantiefietser tegengekomen die alleen een rugzakje bij zich had. Die reed dus inderdaad op een racefiets. Toegegeven, hij overnachtte altijd in hotels en at 'buiten de deur' (ook al is dit in dit verband een merkwaardige woordkeus). Maar goed, dan kun je op vakantie en tegelijk ontzettend stoer zijn en blijven. Want zeg nou zelf, zo'n velg is gebroken natuurlijk al een stuk minder stoer!

is dit echt een serieuze vraag op het wereldfiets forum?????

Die velgen zijn ook echt een beetje onzin als je geen koersen rijdt. Bovendien ben je echt een onwijze sukkel als je met zo'n fiets gaat fietsen terwijl je niet kunt fietsen. Je kan op de duurste racefiets gaan zitten en een discovery outfit aandoen maar dan ben je nog geen wielrenner.

wel een serieuze vraag: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=173&collapse=1

Nou ja, hij vroeg alleen wat over de velgen, en zei er niet bij dat hij met zo'n raspaardje op vakantie wilde. Bovendien is de aanschaf van zo'n ding haast per definitie geen kwestie van talent maar van geld. Alleen als je echt professioneel fietst is een fiets uit het top-segment zinvol, toch? En dan zit er volgens mij toch nog veel tussen de oren.

Waarom je per se zulke velgen zou willen is me ook niet duidelijk. Toch is dat van die racefietsende vakantiefietser wel waar. Je schiet wel lekker op op die manier. En waarom zou vakantiefietsen alleen OK zijn als je >30 kilo bepakking bij je hebt?

nee ik wil er inderdaad niet mee op vakantie. Ik ben een wielrenner en vindt die velgen er gewoon heel mooi uitzien maar vroeg me dus alleen de voor- en nadelen af.

Waarschijnlijk zit ik dus op het verkeerde forum :D

Ik ben een vakantie fietser, op leeftijd, en bezit ook een racefiets waar ik waarschijnlijk meer km`s mee maak dan de vakantiefiets.
Ben in het bezit van een paar prachtige carbon velgen en ga daar, met `n paar campa record naven, een paar prachtige wielen van maken.
Het wachten is nog op die hele mooie, zwarte platte, sapim spaken.
Ik dacht, en vermoedde, dat alle vakantiefietsers materiaalfreak`s waren.
Daarvoor hoef je alleen maar de reactie`s te lezen over de rolweerstand van banden.
Net of het wat uitmaakt of je ergens 10 minuten later bent als je vakantie hebt, veel belangrijker is het dat je heel, geen lekke band, aan komt.
Al 6000 km heel tevreden met de BigApple.
Groot41