Ha Marcel,
Op het forum is een draadje over fietsen van Antwerpen naar China met daarin berichten over buget.
Loes
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Of iets een goed idee is, weet je meestal pas achteraf, nadat je het idee hebt uitgevoerd. Zelf ben ik in 1985 over land naar India gereisd om daar enkele maanden te blijven. Meer uit onvrede over mijn studie en uit liefdesverdriet dan uit nieuwsgierigheid naar India. Het was mijn eerste reis buiten Europa en ook een van mijn weinige reizen zonder fiets. Het was een avontuur vol ups en downs. Eerlijk gezegd vond ik de fietstocht die ik een jaar eerder achter het IJzeren Gordijn had gemaakt, interessanter (met meer diepgang; India was toch meer een Lonely-Planet-ervaring, al was het niet zo erg als in de hilarische backpackersroman 'Are you experienced' van William Sutcliffe). In mijn kennissenkring liepen toen steeds meer mensen rond die enthousiast vertelden over de grote reizen die ze hadden gemaakt. Als ik dan over mijn fietstocht naar Polen begon, kreeg ik het gevoel dat ik niet zo serieus werd genomen. Om erbij te kunnen horen, moest je toch wel enkele maanden in een crisisland buiten Europa hebben doorgebracht. Fietsen werd sowieso een wat rare hobby gevonden...Berger schreef:Op reis gaan is leuk en lang op reis nog veel leuker. Maar uit onvrede over wat dan ook, gewoon vertrekken is nooit een goed idee. Onherroepelijk komt het moment dat je weer terug moet keren naar je ‘gewone’ leven. Dan ga je spijt krijgen dat je bij vertrek alles uit je handen hebt laten vallen.
Ik heb ooit een WW-uitkering opgezegd omdat ik 5 maanden in Afrika ging fietsen. Gek genoeg kon de uitkeringverstrekkende instantie niet waarderen dat ik zomaar afstand deed van mijn rechten en plichten. Men vond het onverantwoordelijk dat ik een uitkering opzegde voordat die verlopen was en zonder dat ik werk gevonden had. In de brieven die ik ontving, was tussen de regels te lezen dat het zoeken naar een baan en het ontvangen van een uitkering niet stopgezet zou mogen worden voor het maken van een lange reis. De uitzendbaantjes die ik had gehad voordat ik in de WW belandde, had ik juist verricht (en uit weten te houden!) met een lange fietsreis in het vooruitzicht. Ik had gewerkt om vervolgens te kunnen leven, maar volgens het GAK (tegenwoordig UWV) zou het leven louter uit (zoeken naar) werk moeten bestaan, in het zweet des aanschijns...Berger schreef:Tsja, als jij (om wat voor reden dan ook) vrijgesteld bent van verplichten om die uitkering te ontvangen zou je natuurlijk gewoon kunnen vertrekken.
Het kan ook anders gaan, ik ben ooit een keer op de fiets vertrokken, werd spontaan verliefd, heb vervolgens baan/huis opgezegd en ben nooit meer teruggekeerd. Nooit spijt van gehad, had het veel eerder moeten doen.Berger schreef:Onherroepelijk komt het moment dat je weer terug moet keren naar je ‘gewone’ leven. Dan ga je spijt krijgen dat je bij vertrek alles uit je handen hebt laten vallen.
Als je brood wil hebben bij een bakker, of een kamer in een hotel dan wijst het zichzelf: het ligt nogal voor de hand. Pas als je echt uitgebreid iets uit moet leggen dan wordt het moeilijker, dan zul je dus op zoek moeten gaan naar iemand die echt Engels kan, en die wellicht wil tolken voor je.marcel22 schreef:en kwa taal hoe deed je dat in een vreemd land,ik weet hand gebaar kom je al heel ver en een beetje engels in europa ook wel.