Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bagagedrager voor de voorzijde vd fiets - Forum Wereldfietser

bagagedrager voor de voorzijde vd fiets

Dag allen,
ik ben op zoek naar een bagagedrager voor de voorzijde vd fiets.
Bij voorkeur in combinatie met lowriders.
De tassen moeten in ieder geval lager zitten dan het draagplateau
van de drager, want hierop moet een hondje van ongeveer 10kg.
Wie heeft een goed idee of goede tip
Echte lowriders zijn zeldzaam, maar ik zou eens zoeken op Porteur Racks.

Ik heb nog wel een paar links naar gorde modellen.
Wat voor soort fiets wil je hem op monteren en wat is je budget?
Ik ken ze zo tussen de €90-€250.
Old Man mountain pioneer:

http://www.oldmanmountain.com/Pages/Rac ... Racks.html

Onder het draag plateau zit een stang voor je tasssen.

M-gineering kan ze geloof ik leveren.

Overigens ga je wel heel erg veel gewicht vooropzetten en wordt je fiets erg sloom. Het mooiste is als je dan een custom low-trail front carrier fiets hebt 8)
Een optie is misschien twee losse voordragers:
Afbeelding
Ik gebruik deze combinatie om mijn fotocamera snel bij de hand te hebben. En dat is, in combinatie met mijn licht gepakte voortassen en stuurtas, ruim voldoende gewicht om nog prettig te kunnen fietsen.
arnob schreef:Een optie is misschien twee losse voordragers:
Afbeelding
Ik gebruik deze combinatie om mijn fotocamera snel bij de hand te hebben. En dat is, in combinatie met mijn licht gepakte voortassen en stuurtas, ruim voldoende gewicht om nog prettig te kunnen fietsen.
Ik wilde inderdaad iets vergelijkbaars voorstellen.

Pelago heeft bijvoorbeeld een mooi breed platform, maar de tassen hangen wel relatief hoog.

Deze Rivbike Nitto kan iets lager, maar is ook aanzienlijk duurder.

En aangezien de meeste van deze dragers een max gewicht van 15 kg hebben blijft er niet veel over voor je voortassen. Let er wel op of je vork dit soort ladingen aan kan. Anders is misschien de Duitse optie (mandje achterop) of een kar misschien handiger.
10 kilo hond zo ver van het draaipunt? Sturen kon wel eens lastig worden dan. Afgelopen vakantie heeft een vriend van me zelfs zijn stuurtas achtergelaten om die reden. Dat was dan ook een erg scherp sturende fiets, met een 'luie' stuurhoek zal dat beter gaan waarschijnlijk.
Dat heb je precies omgekeerd. Veel bagage op de voorkant doet het juist goed op fietsen die een korte naloop hebben (Low trail). Dat komt omdat gewicht voorop een fiets slomer doet sturen, als een fiets flauwe hoeken heeft(en dus al rustig stuurt) wordt deze dus nog slomer. Daarnaast ga je de "flop" (hoogte verschil aan de voorkant als je stuurt omdat het wiel onder een hoek staat) meer voelen als de voorkant zwaar belast wordt.

Mocht je meer willen weten, Google "Fred Blasdelf low trail", dat is een man die heel veel over dit onderwerp post (en zelf ook fietsen maakt). Het is niet "my cup of tea", maar het werkt.
@ Arnob

Arno, waar komt dat mooie voordragertje vandaan (merk, leverancier)?

Mvg, Wim
Racktime topit: http://www.racktime.com/product.php?xn=11.
Aangeschaft bij Bike4Travel. Aluminium, maar het maximum draagvermogen van 10 kilo hoop ik nooit nodig te hebben.