Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht HS33 firmtech remcilinder linksachter - Forum Wereldfietser

Gezocht HS33 firmtech remcilinder linksachter

Vanwege een lamgedraaide stelmoer zoek ik een nieuwe remcilinder. Firmtech uitvoering, zilver, links.
Heeft iemand die toevallig nog liggen?
Heb een PB gestuurd maar niet over de rem!
Over welke stelmoer hebben we het hier, ik kan me er namelijk geen beeld bij vormen. En €45,- voor een nieuwe remcylinder is behoorlijk aan de prijs, zeker als een complete rem € 85,- incl. remgreep http://www.bike24.de/1.php?content=8;pr ... %5B38%5D=1 ex verzendkosten kost. Van Magura is overigens zo'n beetje elke onderdeeltje los te krijgen, dus die moer misschien ook wel.
ik heb inmiddels aardig wat losse onderdelen van Magura liggen. Stuur even een foto van het probleem en ik kan in mijn voorraad onderdelen kijken wat je zoekt en of ik het heb. Voor de portokosten kunnen ze dan bij mij vandaan vetrekken.

Met vriendelijke groet
Het gaat om de stelschroef om de afstand tot de velg te veranderen. Zie foto. Overigens gaat het om de rechter cylinder en niet de linker cylinder.
De gleuf in de schroef is door een fietsenmaker gemaakt in de verwachting dat een schroevendraaier er dan in zou passen maar dat is helaas niet gelukt.
Afbeelding
EUR45 voor een enkele cylinder vind ik ook vrij veel geld. Overigens heb ik gezocht op internet naar losse onderdelen of een exploded view of revisie instruktie maar deze niet gevonden.
Naast een nieuwe fietsenmaker, er past alleen een 5mm inbus in volgens de handleiding (waarvan ik me dan afvraag of hij die gelezen heeft), zal je inderdaad een nieuwe remcylinder moeten kopen. Ik zag ook al een complete set voor €70,- http://www.bike-discount.de/en/buy/magu ... ver-257532 dus even zoeken loont.
plus dat je ook de olie opnieuw mag vullen. Dus setje is goedkoper.
Voor wie dit ooit ook van plan is kan ik melden dat de stelschroef niet vervangen kan worden omdat er in het binnenwerk een veerring zit die bij de montage is ingedrukt waarna deze in een geheel omsloten en niet demontabele cylinder is gedrukt en waarna deze is uitgeveerd. Zodoende is deze daarna niet meer demontabel. In de handel zijn deze gehele cilinders wel te koop voor ca. €45 maar dat is veel geld vergeleken met een geheel nieuw remsetje inclusief leidingen etc.

Hierbij een soort exploded view:
Afbeelding