Additionally, paste this code immediately after the opening tag: N-A-C-H-T-F-I-E-T-S-T-O-C-H-T - Forum Wereldfietser

N-A-C-H-T-F-I-E-T-S-T-O-C-H-T

Nog een paar weekjes en dan gaat het gebeuren: de NACHTFIETSTOCHT komt eraan!

Start- en eindpunt = NS station Schagen
Aanvang van de tocht : Zaterdag avond 6 augustus aanstaande klokslag 12 uur.

We gaan een route van ongeveer 60 kilometers fietsen over dijkjes, door slapende dorpjes, langs verbaasd opkijkende koeien, mistflarden, zwaaiende lichtbundels van verderopgelegen vuurtorens en we zullen genieten van de stilte en rust van de nacht.
Oproep: neem fietslampjes mee die op batterijen werken, in plaats van al die gierende dynamo's. Persoonlijk fiets ik zelf het liefste zonder licht. Op 5 augustus is de maan geheel afwezig in de nacht dus de nacht van 6 augustus zal ook aardedonker zijn!

Onderweg stoppen we misschien een keer of twee om wat thee of zo te drinken, maar dan niet op een terras, want die zijn natuurlijk dicht. We zullen self-supporting moeten zijn, en ik kan helaas geen appeltaart bakken...
Ik zoek een mooie plek uit om de zon op te zien komen en daarna is de tocht ten einde als we het NS station Schagen weer hebben bereikt.

Graag wil ik weten hoe druk het gaat worden, dus stuur mij even een email op wf_johan@yahoo.com of laat hier in dit forum een krabbel c.q. opmerking achter.

CU

johan

Nog geen reacties op deze oproep? 8O Dit is toch de meest byzondere activiteit ooit georganiseerd :?: Ik ga me opgeven, wie komen er nog meer? :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Ik ga ook een poging wagen 's-nachts. Moet niet vergeten de batterijen van de verlichting op te laden, maar ga ook eerst zonder licht proberen! Lekker lichtgewicht, ik zal een klein tasje meenemen met een pannetje en brander, dan kan ik voor jullie koffie/thee maken.
jim

Hoi,

Mijn vriendin en ik zouden opzich wel graag mee willen. Punt is alleen, we zijn geen 'wereldfietser' zoals jullie! Dus de vraag is, kunnen we jullie dan wel bijhouden? Of is dat een erg domme vraag... :oops:
Dan vervolgens, kunnen we gewoon aanmelden of moeten we 'ergens' lid van zijn?

Groet,
Maurits
Hoi Johan, ik ben ook van de partij, ijs en weder dienende...geel flauw idee waar dat laatste eigenlijk vandaan komt...

Het lijkt me een geweldige ervaring.

Groetjes Lars

ha Maurits,

iedereen mag meedoen met deze tocht.
Het is natuurlijk wel mooi wanneer je lid bent van onze vereniging.
Helaas lukt dat op dit moment niet via de website (er zit ergens een bug in de software) maar als je een mail stuurt naar leden@wereldfietser.nl zorgen zij ervoor dat alles in orde komt.

Overigens: wereldfietsers zijn geen wielrenners, dus je kunt ze altijd bijhouden! (ze rijden tijdens dit soort tochten nooit harder dan de langzaamste, we zijn nl. een erg sociaal volkje!)

Groet,
Freek

Hoi,
Ik/we kan/kunnen niet mee doen! Ik moet werken... (Heb je als je in de horeca werkt...) Maar bedankt! Als er weer zo iets is wil ik het graag weten :)
Groet,
Maurits

Jammer Maurits, een volgende keer kun je misschien wel mee.

Tot op heden heb ik 5 aanmeldingen plus mijzelf is 6 mensen.
Het gaat in ieder geval dus door, en verder is iedereen, aangemeld of niet, uiteraard welkom midden in de nacht op NS Station Schagen!
Ik hoop op een warme, zwoele, droge nacht; de maan is bijna geheel afwezig.
Maar ook in de stromende regen met tegenwind kan het nog steeds leuk zijn hoor! (ja ja, ben net terug uit IJsland ..)

Tot zaterdagnacht!

johan