Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groot-Brittannie: kinderen niet op openbare weg? - Forum Wereldfietser

Groot-Brittannie: kinderen niet op openbare weg?

Tot mijn grote verbazing las ik zojuist in een reisgids dat kinderen tot twaalf jaar in Groot-Brittanni? niet op de openbare weg mogen fietsen.
Wie kan ons hier meer over vertellen?

Alvast bedankt,
Sandra

Ik heb het ook wel eens gehoord, maar toen we er woonden heeeft onze dochter het gewoon gedaan. Ze was zeker niet de enige. Ik zal proberen uit te zoeken wat de regel is. Een ander punt is dat het in Engeland hier en daar best gevaarlijk fietsen is voor kinderen. Er wordt hard gereden, veel automobilisten hebben geen ervaring met fietsers, en bovenal: de wegen zijn heel smal, zowel in de stad als daarbuiten. Wij hebben het dus maar heel beperkt gedaan, en eigenlijk alleen daar waar we de routes kenden. Wij gebruikten onze tandem en hadden speciaal voor ons verblijf daar een oude kinderkar. Zorg in elk geval ook dat je heel goed zichtbaar bent met dayglow hesjes etc, en draag een helm.
Het is wel een mooi en gastvrij land.
Wim

Je kan een mail sturen naar de Cyclists Touring Club (cycling@ctc.org.uk) Zij hebben ook een Cyclists Handbook met fietsvriendelijke acommodaties en 'repairshops'. En pas op voor spookrijders. :roll:

Bedankt voor de snelle reacties.

Inmiddels heeft de uitgever van de betreffende reisgids ons het volgende gemaild:

> > Wij gaan ervan uit dat u de gids uit 2000 heeft. In de nieuwe gids,
> > ANWB Goud Schotland, Noord-Engeland is deze achterhaalde informatie
> > niet meer opgenomen. Kinderen onder de twaalf jaar mogen wel op de
> > openbare weg fietsen.

Groeten,
Sandra