Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:eric190173 schreef:In dat geval zou ik door de verkoper een ander crankset laten monteren. Waarschijnlijk kan dat met gesloten beurs. Ik vind de combi 42-28 een fijne combinatie. Op het vlakke kun je alles op het 42 blad, ga je klimmen dan dan moet het wel aardig steil zijn wil je met 28-36 niet boven komen. Woon-werkverkeer doe ik op het 4-5-6e kransje op de 42.
Bingo. En vlak de persoonlijke voorkeur niet uit: sommige mensen willen graag op het kleine molentje naar boven; anderen geven de voorkeur aan stoempen.waltertje schreef:Of je hiermee de bergen in kunt, is afhankelijk van hoe sterk je bent en hoeveel bagage je meeneemt. En natuurlijk wat voor bergen je wilt beklimmen.
Nou ja, je kunt natuurlijk best meetrappen, maar dat is dan freewheelen. Zelf trap ik in een afdaling vaak lekker een beetje achteruit, gewoon om de benen even wat anders te laten doen dan de fiets aandrijven. Even lekker losdraaien.Hou er wel rekening mee dat met 48/11 als eindverzet je in vrijwel geen enkele afdaling kan meetrappen. Dat kan vervelend zijn bij koud weer.
#fluistermodus: 28/30=0.93 en 32/36=0.88 die 32/36 is dus al lichter dan je huidige lichtste verzet. Een 22/34 wel nog lichter, maar 32/36 is best al wel ok. (En zou overeenkomen met een 28/32 op jouw fiets)Inge1 schreef:. Heb nu 28/38/48 voor en achter 11-30.
Gewoon om een tegengeluid te laten horen tov hen die bijvoorbeeld 32 36 een licht verzet vinden.