Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thermosfles: Thermos Light & Compact - Forum Wereldfietser

Thermosfles: Thermos Light & Compact

Weet iemand wat de hoogte en diameter is van de Thermos Light & Compact 1 liter? Ik wil deze in de Santos petfleshouder aan de zadelstang bevestigen op mijn idworx. Waarschijnlijk met de hoes.

http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en ... x-met-hoes
Waar ik bang voor ben met dat model is dat de glazen binnenkant door de trillingen kapot gaat.
Beter zou een model zijn met RVS binnenkant. Ook voedselveilig, maar kan vrijwel bief stuk gaan.
Ook stalen thermosflessen kunnen kapot (in mijn geval een Stanley die tot mijn verrassing werd vervangen door de fabrikant!) bleek toen die van mij van mijn fiets werd gereden in Sint Petersburg; gevolg: een thermosfles die niet meer warm bleef EN lekte (dat laatste bleek toen ik hem als bidon voor mijn wodka wilde gebruiken :twisted: )
Mijn stalen Thermos past overigens in een Santos-houder.
arnob schreef: Mijn stalen Thermos past overigens in een Santos-houder.

Dat geldt ook voor de rubytec shira flessen
Maar nu dan het antwoord.
Diameter = 8 cm. Ik heb er zelf geen hoes, maar dat moet zeker passen.
Hoogte is 31 cm.

Zit bij mij ook in een Santoshouder, maar niet op de zadelbuis.

Afbeelding
Dank voor de reacties. Het past dus allemaal keurig. Ik heb de Santos Petfleshouder op de zadelstang vastgezet en daar past de Thermos kan mooi in. Op de schuine buis heb ik een bidonhouder waar mijn ketting in een bus zit. Daar wil ik nog een ander plaatsje voor bedenken maar dan verzin ik wel tijdens de tochten.

Afbeelding
Afbeelding
Mocht je er iets aan hebben: ik heb mijn kettingslot in mijn zadeltas (dan kan ik daar snel bij), koppel mijn brandstoffles nooit los van mijn brander (een keer niet goed vastgedraaid zodat de vlammen langs de fles liepen) zodat die samen in een tas zitten waarbij ook een minimale gereedschapsset kan. Zo heb ik twee bidonhouders over
arnob schreef:Mocht je er iets aan hebben: ik heb mijn kettingslot in mijn zadeltas (dan kan ik daar snel bij)...
Thanks for the tip!