Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sterke plastic ritszakjes - Forum Wereldfietser

Sterke plastic ritszakjes

Beste fietsers,

Voor het inpakken van sokken, broekjes, truien, sjaaltjes, etc. gebruik ik steeds plastic zakken. Plastic zakjes doen het in principe prima maar ze gaan wel steeds snel stuk. Daarom ben ik op zoek gegaan naar sterkere zakken die ook degelijk zijn af te sluiten. Ik heb een veel betere en sterke zak gevonden. Plastic zakjes van LDPE met een ritssluiting aan de zijkant van de zak die veel sterker is dan een de plastic zippertjes aan de bovenkant. Ze zijn daarom ook veel langer of vaker te gebruiken. Onderstaand een foto van het zakje.

Afbeelding

Ze zijn er in de volgende maten:
170x250mm
230x320mm
250x360mm

Ik verwacht dat de prijs ongeveer tussen de 2 en 3 euro per zakje zal zijn (exclusief verzendkosten). Ik ben benieuwd of er interesse is in deze zakjes en welke maten de voorkeur hebben. Kunnen jullie mij dat laten weten? Bij voldoende belangstelling/ animo kan ik de zakjes bestellen.

Alvast bedankt,

Eric
Eric Picard schreef:Ik verwacht dat de prijs ongeveer tussen de 2 en 3 euro per zakje zal zijn
Ik weet het niet zeker waar die van ons ook alweer vandaan kwamen, maar ze kwamen van de Plus, de Blokker of het Kruidvat, maar zeker niet à raison van 2 euro per stuk, eerder 2 euro per 15.
Zijn dat ook van die extra stevige?
Eric Picard schreef:veel betere en sterke zak gevonden. Plastic zakjes van LDPE met een ritssluiting aan de zijkant van de zak die veel sterker is dan een de plastic zippertjes aan de bovenkant.
Vraag is wat mij betreft eerder wat het nut is van deze zakjes. Je gebruikt al waterdichte tassen. Dan kunnen kleren ed prima in gaaszakjes of lichte tasjes.
LHTJoost schreef:Vraag is wat mij betreft eerder wat het nut is van deze zakjes. Je gebruikt al waterdichte tassen. Dan kunnen kleren ed prima in gaaszakjes of lichte tasjes.
Als toilettasje is een wat stevigere versie wel een idee. Wat ze in winkels als toilettasje verkopen is anders altijd ofwel 20 euro ofwel 200 gram ofwel voorzien van rose tekeingen met konijntjes.
Ave Gone schreef:
LHTJoost schreef:Vraag is wat mij betreft eerder wat het nut is van deze zakjes. Je gebruikt al waterdichte tassen. Dan kunnen kleren ed prima in gaaszakjes of lichte tasjes.
Als toilettasje is een wat stevigere versie wel een idee. Wat ze in winkels als toilettasje verkopen is anders altijd ofwel 20 euro ofwel 200 gram ofwel voorzien van rose tekeingen met konijntjes.
Om op dit zijspoor verder te gaan:
Ik heb een goedkoop make-uptasje van de Hema als toilettas, een etui van de Hema (3 euro) als elektronicatas, en heb een toilettas van mijn partner geconfisqueerd die ik als gereedschapstas gebruik. Voor alle drie de doelen wil ik iets stevigers dan een plastic zakje.
Voor kleding heb ik voor een paar euro van die felgekleurde en ademende kledingzakken bij de de Xenos gekocht. Ideaal: 1 voor fietskleding, 1 voor niet-fietskleding en 1 voor de vuile was. Ik ben nog nooit zo goed georganiseerd op vakantie geweest 8)
Voor overig klein spul kan ik prima uit de voeten met de standaard ziplockzakjes zoals door Leon genoemd plus nog overgebleven zakjes die iedereen altijd wel in huis heeft. Heel veel los klein spul heb ik overigens niet; dat laat ik gewoon thuis.

Een bedrag van 2 tot 3 euro per plastic zakje lijkt me wat veel.
Joost, zip/ritszakjes vind ik enorm praktisch voor muesli of ander eetspul voor een weekendje kamperen.
Loes
Mee eens, maar hier ging het over onderbroeken. :D
Ze zien eruit als de zakjes waar vroeger ook de LF-routekaarten in geleverd werden. Best een goed zakje. Ik heb verder geen interesse, ik red me met wat ik heb.
Voor kleding heb ik voor een paar euro van die felgekleurde en ademende kledingzakken bij de de Xenos gekocht. Ideaal: 1 voor fietskleding, 1 voor niet-fietskleding en 1 voor de vuile was.

Een bedrag van 2 tot 3 euro per plastic zakje lijkt me wat veel.[/quote]

Hoi Willem,

Wat zijn dat voor zakjes bij de Xenos? Zou je er een foto van willen uploaden?

Groet,

Eric
Oh, effu niet goed alle gedichtjes gelezen, Joost. Sorry.
Hum. Vieze en zweterige onderbroeken in plastik is vragen om nog meer smerigheid. Dan zou ik zeggen; stap even de Hunkemoller binnen voor een gaaszakje voor BH's te wassen.
Loes
Eric Picard schreef:Wat zijn dat voor zakjes bij de Xenos? Zou je er een foto van willen uploaden?
Poeh, die heb ik net weer ergens in de garage opgeborgen en ik ben te lui om ze te pakken...

Je kunt ze per 3 of 4 kopen. Zijn uit mijn hoofd ongeveer A2-formaat, felgekleurd en er zit een touwtje bovenaan. Niets bijzonder hoor, maar voldoende stevig en erg licht. Veel beter dan de plastic zakken die ik eerder altijd mee had. Mijn grootste inpakinnovatie in jaren :D
Loes van den Bergen schreef:Dan zou ik zeggen; stap even de Hunkemoller binnen voor een gaaszakje voor BH's te wassen.
Loes
Goeie tip! Op naar de hunkerbunker. :wink:
Dit jaar heb ik de ritszakjes van de HEMA ontdekt. Eerst waren er 2 soorten ('wereldkaart blauw' en 'Parijs roze') in 1 maat (20 x 14 cm; helemaal volgepropt zijn ze in het midden 8 cm dik). Zo'n tasje is van hetzelfde materiaal gemaakt als een turkenzak en er zit een echte rits op. Toch weegt het maar 20 gram en kost het 2 euro. 'Wereldkaart' heb ik ingewijd als EHBO-koffertje en 'Parijs' gebruik ik voor batterijen, stekkers en snoertjes.

Afbeelding

Afbeelding

De meeste snoertjes heb ik weer in kleine, doorzichtige en vrijwel gewichtloze sluitzakjes opgeborgen, omdat ze anders met elkaar een gordiaanse snoerenknoop vormen. Om het witte iPadsnoer zit een buigbaar bindertje.

Afbeelding

Vanmiddag zag ik dat het assortiment nu is uitgebreid met een kleine (11x8 cm) en een grote (28x20 cm) versie, voor € 1.25 en € 3. De designs 'Wereldkaart' en 'Parijs' zijn inmiddels vervangen door andere, waarvan ik er enkele heb aangeschaft. Ik weet nog niet precies waarvoor, maar dat zie ik later wel. Als ik een half jaar wacht, zijn die zakjes misschien alweer vervangen door veel duurdere of veel minder handige spullen.

Afbeelding
Ave Gone schreef:Als toilettasje is een wat stevigere versie wel een idee. Wat ze in winkels als toilettasje verkopen is anders altijd ofwel 20 euro ofwel 200 gram ofwel voorzien van rose tekeingen met konijntjes.
Hier moet toch een waardige, goedkope en onverwoestbare vervanger voor de Jip-en-Janneke-toilettas bijzitten!

Afbeelding

Het kleinste ritszakje weegt maar 5 gram. Dat is net zoveel als een filmkokertje, terwijl er veel meer in kan.

Afbeelding

Voor gereedschap en bandenplakspullen gebruik ik al jarenlang ronde etuis met ritsen erin, die wel wat zwaarder zijn dan deze miniturkentasjes.
Voor schone kleren heb ik een paar gele Leidse 'meeuwenzakken'. Dit zijn extra stevige vuilniszakken, waar een meeuwensnavel niet doorheen kan prikken (meeuwen die vroeger in de Katwijkse duinen broedden, zijn daar door vossen verjaagd en nestelen nu op de daken in de Leidse binnenstad; daar scheurden ze eerst vuilniszakken aan flarden, die later vervangen werden door meeuwenzakken; sinds die weer zijn vervangen door ondergrondse vuilcontainers, kun je aangevallen worden door een hongerige meeuw als je hier op straat een broodje haring eet).
Zo'n meeuwenzak weegt 60 gram (15 gram zwaarder dan een grijze KOMO-zak), maar als je daar een flink stuk van afknipt, passen daar nog steeds heel veel kleren in. Vuil wasgoed gaat in een kleinere en lichtere plastic zak, die maar enkele weken dienst hoeft te doen.

Afbeelding
Loes van den Bergen schreef:Hum. Vieze en zweterige onderbroeken in plastik is vragen om nog meer smerigheid. Dan zou ik zeggen; stap even de Hunkemoller binnen voor een gaaszakje voor BH's te wassen.
Hoewel ik gewoonlijk alle doordeweekse boodschappen doe en in allerlei winkels kom, zou ik bij de Hunkemöller toch wel een beetje last van drempelvrees hebben :oops:. Ik zie me daar al hulpeloos rondlopen op zoek naar zo'n gaaszakje en intussen als 'vieze man' de winkel uitgekeken worden...
Ha mannen, Didi heeft ze ook maar alleen grote.
Stap over je schroom heen, direct naar de toonbank en even vragen. Speel gewoon even een wereldvreemde in de wereld van gaaszakjes ;-)
Kees; wel weer een subliem filmpje hoor.
Die derde wereld-zakjes gebruik ik overigens ook. Weegt inderdaad nauwelijks iets.
Loes
keesswart schreef:Dit jaar heb ik de ritszakjes van de HEMA ontdekt.
Bedankt voor de tip en de uitleg. Ik zal het blaartrekkende Hema-winkelmuziekje uit de jaren 80 weer eens trotseren en op zoek gaan naar de zakjes.
Oordoppen Leon, oordoppen!
Loes van den Bergen schreef:Oordoppen Leon, oordoppen!
:lol: :lol: :lol: Dank voor de tip.
Ik heb zulke dingen, mag dat ook? :
Afbeelding
Uiteraard. Daar loopt de hele wereld mee!
Wat een topic als deze al niet kan bewerkstelligen.
En we weten allemaal, bij de HEMA verkopen ze alles, toch?
Wist niet dat het turkentasjes genoemd werden, mag dat wel? In het kader van negerzoenen en zwarte piet?
Vlgs mij verkopen ze die gaas zakjes ook bij de Hema, hoef je niet eens te vragen.

Fijne zondag allemaal
Anja