Additionally, paste this code immediately after the opening tag: carbin stuur Aluminium vork - Forum Wereldfietser

carbin stuur Aluminium vork

beste mensen

ik heb een stuur van carbon inclusief vaste stuurpen van carbon gekocht , mijn vork hier is de buis van Aluminium en de vork van carbon , kan ik de stuurpen die een carbon binnenwerk heeft hier gewoon aan bevestigen , het aandraai moment is 7NM staat op de stuurpen aangegeven , of moet ik toch carbonpasta gebruiken of kan ik carbon niet met aluminium verbinden zonder problemen .

ik hoop ik vind iemand die hier raad mee weet .

gr,

Guus
Ik heb geen idee maar ik zou het proberen op te zoeken in de gebruiksaanwijzing van de stuurpen.
Of je carbonpasta nodig hebt blijkt vanzelf als het stuur ook met de genoemde 7 Nm nog los zit. Het verschil tussen carbon- en andere pasta is vooral dat er in de eerstgenoemde korreltjes zitten die voor wrijving zorgen.

De vraag is ooit al ergens gesteld: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=12610
Op de verbinding tussen vork en stuurpen komt weinig kracht (qua rotatie iig), dus ik voorzie geen problemen.
Hartelijk bedankt alvast , ik ga aan de slag !

Guus