Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorstellen en bedanken! - Forum Wereldfietser

Voorstellen en bedanken!

Beste Wereldfietsers!
Al een jaar of twee lees ik als gast mee en heb veel gehad aan alle informatie die de forumgebruikers gedeeld hebben, bij deze dus dank jullie wel!!
Als kind droomde ik al van fietsvakanties, (heb zelfs 10 jaar geleden al een set blauwe Ortliebs gekocht... :lol: ) maar het kwam er nooit van, geen fietsende partners en vrienden en genoeg andere leuke dingen om vrije tijd mee te vullen...
Maar 't bleef knagen, vorig jaar besloot ik niet langer te dromen en gewoon solo te gaan, en heb daarbij dus erg veel aan alle info op 't forum (leve de zoekfunctie!) gehad.
Inmiddels al 3 tripjes gemaakt door NL, BE, LUX, FR, en DUI.
Het langste uitje was afgelopen lente, 1030 km in 10 dagen, want ja, ook ik ben eigenwijs en ook ik wil graag zelf ondervinden dat gemiddeld 100km per dag met volle bepakking en zonder rustdagen best afzien is :oops:
En nu? Aan het broeden op een langere trip (nee geen maanden dat wil ik het thuisfront niet aan doen). En dan ook eindelijk een aanmelding op het forum, om ervaringen/kennis te delen en wellicht ook om nog wat vragen te stellen welke nog niet op het forum gesteld zijn. (Al is dat volgens mij een fikse uitdaging :D )
cosnemo schreef:Als kind droomde ik al van fietsvakanties, (heb zelfs 10 jaar geleden al een set blauwe Ortliebs gekocht... :lol: )

vorig jaar besloot ik niet langer te dromen en gewoon solo te gaan, en heb daarbij dus erg veel aan alle info op 't forum (leve de zoekfunctie!) gehad.
Kij dat zijn nou leuke berichten!

Ja, BLAUWE ortliebs :roll: :wink: ... ik heb groene.
Besef net dat het voorstellen wel wat onvolledig was dus bij deze nog wat aanvulling: bij die ortliebs destijds ook een TREK gekocht, wat een miskoop, te groot en slap. Tijdens mijn eerste mini fietsvakantie al zwabberend over de Zeeuwe dijken besloot ik eind 2013 mijn miskoop te erkennen en opzoek te gaan naar een goed passende ros om die kekke blauwe ortliebs aan te hangen. Wikken, wegen, forum raadplegen, proefritjes, nachtjes slapen en nog meer lezen en toen met klotsende oksels en pijn in de buik een veel te dure (budget technisch gezien) santos TM 2.6 met rohloff en riem gekocht...
WoW wat een verschil met de TREK zo stabiel en passend, nergens pijn meer, die fiets lijkt mij te begrijpen. En Nooit meer vette handen, woehoe!! Nu, 11000 km later nog steeds als n kind zo blij, en klaar voor nieuwe avonturen om de hoek en in Europa.
Kijk, dit is het enthousiasme waar ik voor op het forum kom. Een verademing tussen het verenigingsgeweld.

Kom maar op met je plannen, verhalen, fouten en successen.
LHTJoost schreef:Kijk, dit is het enthousiasme waar ik voor op het forum kom. Een verademing tussen het verenigingsgeweld.

Kom maar op met je plannen, verhalen, fouten en successen.
Sluit ik me volledig bij aan! Prachtig toch?
Ik ook!
@ Ave Gone, LTHJoost, Travelmaster en Inge1 dank voor jullie reactie :D

Lessen die ik de afgelopen tripjes heb geleerd:

Piste Cyclable (Luxemburg) betekend niet per definitie dat het pad geschikt is voor een persoon met fiets die daarop ook zijn hele huis met slaapkamer en keuken mee sjouwt. De meer dan 20% helling in het PC1 traject bij Luxemburg was absoluut een moment dat ik spijt had, spijt dat ik niet "gewoon" een Benjaminse of Reitsma had gekozen maar zonodig mijn eigen plan moest trekken.

Er altijd verrassingen zijn die roet in je eten gooien: na een km of 80 fietsen (ook Luxemburg) blij zijn dat het nog "maar" 20km is naar de camping, en dat die blijdschap als sneeuw voor de zon verwijnt als blijkt dat je over die laatste 20km nog ruim 3 uur doet omdat het eigenlijk een wel heel erg onverhard en mountainbike-achtig traject is....
Maar hoe gelukkig ben je dan als je na al die ontberingen toch opeens 't camping bordje ziet en weet dat de warme douche er aan komt. Thuis geniet ik lang niet zo erg van een douche als na een dag vol ontberingen.

De toppeak lijmloze plakkershttp://www.topeak.com/products/Mini-Tools/flypaper niet doen wat ze beloven (LET OP deze tip hebben toekomstige gebruikers echt wat aan)
Na 300km probleemloos op de plakker te hebben gereden was ik hem al bijna vergeten, tot dat het heel erg hard ging regenen, de hele middag.... en na 3 uur peddelen in de regen sta je ineens met een platte band... tsja ongeluk komt nooit alleen.
In de stromende regen plakken/wisselen dat zag ik niet zitten dus loop ik een dorp in (Margraten) waar ik een garage open zie staan, ik bel aan bij het huis en een mevrouw doet open en ik vraag of ik misschien van de garage gebruik mag maken om mijn band te lappen: "maar mijn man is niet thuis" ... OK maar ik heb uw man er niet bij nodig hoor, of vind u het niet prettig dat er vreemde op het erf zijn? dan ga ik weer..... "nee nee dat is het niet maar ik kan je niet helpen". Ja hoor dat kunt u best, droog staan is voor mij al fantastisch!
Het mocht en ik kreeg er zelfs nog koffie, koek, een emmer water en een handdoek bij! Deze mevrouw kon ik wel zoenen, hoe blij je dan wordt... onbeschrijfelijk!
Maar goed waar het om gaat is de plakker, toen ik mijn binnenband onder ogen kreeg werd het probleem heel snel duidelijk, de toppeak plakker was gewoon helemaal losgeweekt van de nattigheid en het gewicht, oude lek speelde mij dus voor een tweede keer parten.... de volgende keer val ik terug op de plakker&lijm!

Verder : ik ben super blij met m'n geluidloze Trangia setje, het vakantiefietser bagagenetje en de stukjes 10mm rubberen slang die ik om de tubes dragers heb gemaakt waardoor er geen ortiebje meer klappert (ja idd allemaal vakkundig van t forum gevist) Deze drie items maken het fietsbestaan voor mij veel prettiger :D

Van welke items onderweg worden jullie elke dag weer blij?
cosnemo schreef: Van welke items onderweg worden jullie elke dag weer blij?
Het geluid van een tentrits, de aanblik van de fiets (hij staat er nog!), het geluid van regendruppels op tentdoek, een terrasje na 80 km. en 30 graden, een mooi kerkje dat open staat, de laatste druppels whisky uit de heupfles op een koude avond, nat gras in de ochtend... Wakker worden van 10.000 vogels die de ochtend begroeten, een onverwachte groet van een tegenligger... Zoveel kleine geluksmomenten onderweg!
Polling schreef: Het geluid van een tentrits, de aanblik van de fiets (hij staat er nog!), het geluid van regendruppels op tentdoek, een terrasje na 80 km. en 30 graden, een mooi kerkje dat open staat, de laatste druppels whisky uit de heupfles op een koude avond, nat gras in de ochtend... Wakker worden van 10.000 vogels die de ochtend begroeten, een onverwachte groet van een tegenligger... Zoveel kleine geluksmomenten onderweg!
Ja inderdaad Polling! Op dat natte gras na dan... Dat is voor mij geen geluksmomentje maar dat komt mischien doordat ik nog alleenmaar in voor of naseizoen heb gefietst.
Nog een geluksmomentje: als er een koe terug loeit!
Leuk! je enthousiasme is heel herkenbaar maar vooral ontzettend leuk om te lezen. ik ben erg benieuwd naar je volgende trip.
LHTJoost schreef:Kijk, dit is het enthousiasme waar ik voor op het forum kom. Een verademing tussen het verenigingsgeweld.

Kom maar op met je plannen, verhalen, fouten en successen.
+1 dat is positief meewerken. Dat maakt me blij :D :D :D