Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boutje voor derailleurwieltje gezocht - Forum Wereldfietser

Boutje voor derailleurwieltje gezocht

Zelf fietsenmaker spelen gaat soms niet helemaal als gewenst.
Zo ben ik vandaag tot mijn grote ergernis een van de boutjes die door een derailleurwieltje van mijn Deore XT gaat kwijtgeraakt.
Nadat ik me tijdenlang suf had gezocht heb ik het opgegeven en fietste (op de reservefiets) naar een drietal fietsenmakers. Niets, nada, noppes.
Het zal toch niet zo zijn dat ik een nieuwe derailleur moet kopen omdat het boutje de benen heeft genomen?
Ik ga uiteraard nog meer fietsenmakers langs, maar als iemand nog andere suggesties heeft, of nog mooier, als iemand er een heeft liggen, ik hoor het graag.

Een nog net niet chagrijnige,
Peter
Wat balen.
Ik herinner me vaag dat er ook wel andere boutjes in passen.
De kleuren herken ik niet, maar verder lijken ze er wel op, en bovenal, de Deore XT staat erbij.
Dank voor de tip.
Bij de montage van een achterdrager heeft mijn lokale ijzerwaren handel mij kunnen helpen. Niet precies hetzelfde boutje maar wel dezelfde diameter en draad.

Mijn ervaring is dat de betere ijzerhandel bakken vol met allerlei boutjes en moertjes heeft die je voor een paar dubbeltjes (per stuk) mag meenemen.
ben je al met een magneet over de grond gegaan
wil nog wel eens helpen bij het zoeken van klein spul
succes
De bijgaande productcode voor dat boutje is Y53M24400 (ook wel genoteerd als Y-53M 24400 of Y53M 24400). Er zal vast ergens een fietsenwinkel in de buurt zijn waar ze die dingen gewoon verkopen. Zonde om zoiets online te bestellen, een boutje van 1 à 2 euro waarop vervolgens al snel ruim 5 tot 10 euro aan verzendkosten gevraagd wordt.
Mocht je een keer in de buurt van Vlaardingen komen dan kun je ze bij Bike2build kopen https://www.bike2build.nl/y53m24400-278 ... iel-boutje
Bedankt voor de tips, ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.
De meeste fietsenzaken hebben ook een 'schroothoop'.
Als je daar even mag in neuzen, zul je wel zo'n boutje vinden.
Via bike4travel kreeg ik een boutje dat weliswaar niet exact hetzelfde is als het vermiste exemplaar, maar toch goed lijkt te functioneren.
Vandaag crank en ketting weer monteren en eens zien hoe een en ander draait.
Succes Peter.
Goed te horen. Succes!