Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tweedehands fietsen. Waar kopen? - Forum Wereldfietser

Tweedehands fietsen. Waar kopen?

Hallo forumleden,

Ik ben van plan om in dit najaar op de fiets een groot gedeelte van Europa te verkennen. Nouja, op de fiets, een deel van de tocht zullen we met de auto doen en een groot gedeelte zullen we op de fiets beleven.
Ik ben door een vriend overgehaald om veel op de fiets te doen. Nu heb ik zelf echter alleen een stadsfiets dus begrijp dat ik een nieuwe fiets moet kopen. Gezien mijn beperkte budget denk ik er over om een tweedehands fiets te kopen.

Naar wat voor soort tweedehands fiets zouden jullie kijken? Aan welke vereisten dient een tweedehands fiets te voldoen om voldoende veilige kilomters te maken? Al surfend kwam ik zelf op de volgende tweedehands fietsen website uit; http://www.tweedehandsfietsen.nl.
Zijn jullie bekende met deze website voor tweedehands fietsen? Of adviseren jullie om een gebruikte fiets alleen bij een dealer te kopen?

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Mark
je bent door een vriend overgehaald......mischien kan hij je hierbij ook verder helpen..
http://wiki.vakantiefietser.be/images/c ... kantie.pdf
Op de site van m-gineering staat ook een stuk over vooral de technische kant.

Op marktplaats staan soms heel goedkope Koga's, al worden die steeds vaker opgekocht door snelle jongens uit de handel. Maar je kunt geluk hebben. Verder kun je naar een Koga dealer in een chique buurt gaan. Daar worden soms nauwelijks gebruikte Koga's aangeboden voor weinig geld.

De reden dat ik vooral Koga noem is dat dat relatief goede fietsen zijn die nogal eens door mensen gekocht worden die vooral op de naam letten, en er vervolgens vooral mee naar de tennisbaan rijden. Merken als Avaghon of Santos worden toch vooral gekocht door echte fietsers, en die fietsen zijn dus vaak veel intensiever gebruikt. Maar ook daar kun je het treffen. Je kunt ook nog bij Vittorio in Heerhugowaard kijken. Hun klassieke vakantiefietsen zijn altijd heel degelijk geweest, en ze hebben een bescheiden aanbod aan tweedehands fietsen.

Veel fietsplezier.
en vooral ook veel te lezen en te zoeken op dit forum :wink:
Kijk in de Fietsvakantiewiki. Begin hier: http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... iets_kopen
Ik kan hier wel een verhaal schrijven, maar je kunt net zo goed in de wiki gaan lezen, dat zou namelijk grotendeels hetzelfde verhaal zijn. Ergens staat dus vast in dat je een tweedehands fiets best goed tegen kunt komen bij een fietsenmaker in een fraaie buitenwijk van een niet-universiteitsstad. Niet geheel toevallig zal die buitenwijk vast een tennisbaan hebben :D
Hallo,
Ik ben nieuw hier op de site dus goedendag allemaal.

Ik heb een vraag mbt het kopen van een tweedehands fiets bij een particulier.
Kun je met een fiets die je bijvoorbeeld op marktplaats hebt gekocht zomaar naar een fietsenmaker voor onderhoud? Kun je daar misschien een onderhoudscontract voor afsluiten bij een fietsenmaker?
En hoe zit het met de garantie van een fiets die je tweedehands koopt maar nog wel in de garantie van de fietsenmaker zit die hem ooit verkocht heeft.
Hoe zit het met de fabrieksgarantie?

Met vriendelijke groet,

Bart