loknor schreef:
Toch nog even mijn motivering omdat er meerdere vraagtsellers waren: Ik ben dol op TAR/Exped matjes van het nieuwste soort, maar let op de vraag!
Maar de vraag was net naar iets kleiners dan de zelfopblazend matjes van Thermarest. Hij (zij?) heeft trouwens niet gezegd TAR maar niets te vinden, de vraag was wel naar iets compacter.
loknor schreef:
1. De prijs is een beletsel. Vandaar dat ik denk aan tweede hands TAR selfinflatable omdat die goed en goedkoop te krijgen zijn.
Hoe goedbedoeld ook, het advies was totaal naast de kwestie omdat de TS net iets kleiners wilde.
loknor schreef:
2. De TAR selfinflatable range scoort goed op comfort.
http://www.outdoorgearlab.com/Sleeping- ... ns-Reviews
Ik zeg dus zeer zeker niet dat selfinflatbales allemaal goed liggen. Ik zeg wel dat TAR selfinflatables goed liggen, dat is een belangrijk verschil.
En toch blijf je te kort door de bocht gaan. In het beste geval kan je stellen dat veel mensen die matjes comfortabel vinden. Dat lijkt misschien op hetzelfde als zeggen dat die matjes comfortabel zijn, maar dat is het wel degelijk niet. Een verwijzing naar de test van één persoon/enkele personen waarin bijna enkel zelfopblazende matjes van Thermarest worden getest wijzigt daar niets aan.
Als zo goed als elke gebruiker zo'n zelfopblazende matjes van Thermarest als comfortabel zou ervaren zou je je stelling, hoewel nog steeds te kort door de bocht, kunnen verdedigen. Maar er zijn echt wel te veel mensen die het comfort van die matjes een pak minder vinden dan het comfort van de moderne luchtmatjes om je uitspraak als correct te beschouwen.
loknor schreef:
En nee, ik zeg niet dat Neoairs niet lekker liggen, maar ze zijn niet voor iedereen even prettig.
Je zal mij dan ook nooit horen beweren dat Neo-airs voor iedereen lekker liggen. Dat zou immers even fout zijn als zonder enige nuance beweren dat zelfopblazende matjes van Thermarest comfortabel liggen.
Snap je mijn punt?
loknor schreef:
Resumerend: als je het kan betalen is een nieuwe Exped/Neoair uiteraard de beste keuze, maar als je budget het niet trekt is een tweedehands TAR TrailPro echt geen verkeerde keuze.
En nu ga je in de andere richting uit de bocht.
De kan is behoorlijk dat vanuit het oogpunt van comfort, volume en gewicht een Exped/Neoair één van de betere (mogelijk zelf de beste) keuze is voor de TS, maar zeker is dat ook helemaal niet. Het woordje uiteraard is hier niet op zijn plaats. Het woordje 'mogelijk' of in het beste geval 'waarschijnlijk' wel.
En volgens sommige zal dat wel gezeur zijn over wat woordjes, maar er zouden heel wat mensen minder teleurgesteld zijn over de beslissingen die ze maken op basis van adviezen, als in die adviezen die verschillen wel zouden gemaakt worden.
Renaat