Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beschadiging montageonderdeel aan Ultimate stuurtas Ortlieb - Forum Wereldfietser

Beschadiging montageonderdeel aan Ultimate stuurtas Ortlieb

Het montageonderdeel heeft de Ultimate stuurtas, hazelnoot bruin, beschadigd; kleine puntjes. Het materiaal is nogal dun en ik heb het nu met 'dukteep' beschermd maar dit lijkt mij toch niet zoals het hoort.
Ben ik de enige?
Loes
waar zit de beschadiging? en wat bedoel je precies met montage onderdeel?
Ik zie bij mijn tas geen beschadigingen maar misschien zit die anders bevestigd.
Anja
Mogelijke manieren waarop dit kan gebeuren, de tas is te zwaar beladen waardoor deze in de bevestiging wordt gedrukt of de tas is te schuin gemonteerd en drukt daardoor in de bevestiging. Als je dan ook nog een bevestiging met 2 U-stukken en moeren hebt hoef je niet eens te zwaar beladen te zijn, door de bewegingen van de fiets kan als de U-stukken net iets te lang zijn er al een schurende werking optreden. Het beste is als je die U-stuken hebt om de U-stukken op maat te (laten) zagen en iig de gaatjes te dichten met het juiste reparatiemateriaal van Ortlieb. Lichtgewicht is weer ander materiaal dan van bijv. de backrollers.

Er zijn overigens 7 verschillende Ultimate stuurtassen en dan ook nog weer met hun eigen kleurenpalet.
Dank voor de reacties.
De uitsteekstels van het bevestigingsdeel komen tegen de tas aan en veroorzaken de beschadiging. Overbelast of te schuin kan de reden zijn. Ikk zie het nut van die uitsteekstels niet van in.
Een andere Ortlieb stuurtas heeft een hard plastiken plaatje wat tegen de tas komt.
Foto plaatsen lukt mij niet. Helaas. Dus blijft het een beetje abracadabra voor de lezers.
Affijn, ik puzzel nog even verder.

Loes
Hebben wij ook, met een Ultimate 5 van een paar jaar oud. Kwam door een te zware DSLR in combinatie met een te schuine bevestiging. We waren er op tijd bij, en hebben het, net als jij, preventief gefixt met dukteep ( :lol: ). Dat gaat al jaren goed. Camera en bevestiging zijn inmiddels aangepast.

Is overigens wel van het dikkere materiaal.
Dag Loes, ik had precies hetzelfde euvel (ultimate 6 stuurtas). Doorgeschuurd bij het deel dat tegen de achterkant van de tas aankomt. De tas was niet te zwaar beladen, maar door het onverharde wegdek veel schuifkrachten op dit punt en in 2 weken kapot geschuurd. Ik had de bon niet meer en wist ook niet meer waar ik hem had gekocht, anders had ik hem teruggebracht.
Dit mag natuurlijk niet gebeuren in zo korte tijd. Met tape en een dun stukje stevig schuimrubber gerepareerd.

Erik Veenstra
Dank voor de reacties en tips.
Loes