Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dakota 20 op racefiets (stuur/stang) - Forum Wereldfietser

Dakota 20 op racefiets (stuur/stang)

Sinds kort heb ik een racefiets waar ik ook graag m'n gps (Garmin Dakota 20) op zou gebruiken.

Wordt bij een racefiets doorgaans een GPS op het stuur of op de stang geplaatst?

Op de stang lijkt me iets eleganter, aan de andere kant komt er op het stuur waarschijnlijk nog een houder voor een Garmin Virb bij en dan maakt het misschien weer niet zo veel uit.

Ik las dat het standaard Garmin houdertje misschien te weinig demping biedt op een racefiets, dus ik zoek een geschikter lichtgewicht alternatief, voor op stang of op stuur. Iemand tips misschien? :) Dank
Zo ver mogelijk naar voren, zodat je er makkelijk op kunt kijken. Stuur dus. Ik heb mijn Dakota 20 sporadisch op de racefiets, maar wel altijd op de atb. De houder biedt niet een beetje demping, maar helemaal niets. Na een paar honderd kilometer begint het apparaat wel een heel klein beetje te rammelen in de houder. Dat vind ik vooral vervelend om naar te luisteren, daarom druk ik de Garmin met een stuk outdoorelastiek en een haakje klem in de houder.
thx Pedalero, je gebruikt als ik het goed begrijp de gewone Garmin Dakota houder met een stuk elastiek er onder?
Eelco heeft geloof ik een mooie oplossing, in een RAM-mount op een softplate.nl ondergrond. Maar kost wel een paar centen.

Bij mij zit ie op de stuurpen, tussen het ligstuurtje. Het is een eenvoudig houdertje, zit er nu circa twee jaar op, met twee tyrap. Het geeft geen krimp, ben er erg blij mee. Ik doe wel het touwtje van de gps om het stuur, mocht ie vallen dan zit ie nog vast. Heb hetzelfde houdertje ook op de fatbike: hobbelige bospaden, rotsen, valpartijen, extreme kou etc maar ook hier blijft hij stevig zitten en verschuift ie niet (heb er wel een dik rubber ondergeplakt, zo ook op de racefiets).
Tis een garmin 62s maar de houder is vrij universeel, geloof zoiets als dit: http://www.aliexpress.com/snapshot/6756 ... 4859776149
of deze: http://nl.aliexpress.com/item/2015-New- ... 70424.html

Afbeelding

Afbeelding
Mijn Dakota 20 huist op de stuurpen, en daar zit-ie prima. Rammelt wel wat, maar dat hoor ik toch niet omdat ik op de racert meestal m'n iPod op heb. Alhoewel met een klein beetje gefröbel dat rammelen waarschijnlijk zo te verhelpen is.
Yopie schreef: Tis een garmin 62s maar de houder is vrij universeel, geloof zoiets als dit:
Dat is dus dezelfde als die van Garmin alleen iets goedkoper en waarschijnlijk van dezelfde belabberde kwaliteit. Het zekeringstouwtje is zeker geen overbodige luxe, bij mij heeft me dat al een paar gered. Jammer dat ze hier niet iets beters voor weten te verzinnen.
Bij mij zat er een flink stuk rubber bijgeleverd en zit de houder daarop op het stuur geklemd. Gerammel heb ik nog niet gehoord.
Omdat ik het apparaat net rechts van het midden op het stuur heb en de stuurstang daar wat smaller wordt, heb ik er zelf aan een kant nog een rubber randje onder geklemd. Zo is het scherm precies gericht op mijn ogen en heb ik geen last van spiegeling. Dat maakt nogal wat uit bij de afleesbaarheid, dus ik zou altijd voor de positie kiezen van waaruit je het scherm het beste kunt aflezen bij daglicht. Buiten uitproberen dus.
Bedankt voor alle reacties, ik ga het dan gewoon met een standaard houdertje proberen + rubber/elastiek en touwtje, en dan op het stuur :) Om veel geld uit te geven aan een houdertje vind ik zonde
Stein schreef:Bij mij zat er een flink stuk rubber bijgeleverd en zit de houder daarop op het stuur geklemd. Gerammel heb ik nog niet gehoord.
Omdat ik het apparaat net rechts van het midden op het stuur heb en de stuurstang daar wat smaller wordt, heb ik er zelf aan een kant nog een rubber randje onder geklemd. Zo is het scherm precies gericht op mijn ogen en heb ik geen last van spiegeling. Dat maakt nogal wat uit bij de afleesbaarheid, dus ik zou altijd voor de positie kiezen van waaruit je het scherm het beste kunt aflezen bij daglicht. Buiten uitproberen dus.
Stein, ga eens wat over onverhard of kinderkopjes fietsen, en je zult merken dat ondanks het stukje rubber wat tussen de houder en het stuur zit de boel toch gaat rammelen. Dit komt omdat de bevestiging tussen houder en GPS- apparaat niet heel precies past, en als je iets waar om te beginnen al iets teveel speling op zit nog meer heen en weer beweegt dan gaat het kapot.
Juist, dat stukje rubber zorgt ervoor dat de houder niet (al te gemakkelijk) verdraait op het stuur of de stuurpen. Het gerammel komt van de GPS die niet bijzonder strak in de houder zit.
Ik heb ook een Dakota 20.
Montage op de stuurpen vond ik niet ideaal, het toestel is dan zeer slecht afleesbaar.
Daarom kocht ik het volgende :
Afbeelding
Meer info :
http://www.rosebikes.nl/artikel/xtreme- ... /aid:26940
Werkt perfect.
Alien schreef:Juist, dat stukje rubber zorgt ervoor dat de houder niet (al te gemakkelijk) verdraait op het stuur of de stuurpen. Het gerammel komt van de GPS die niet bijzonder strak in de houder zit.
Ik begrijp het. Irritant probleem, maar kennelijk komt het niet bij elk exemplaar voor. Heb al aardig wat onverharde kilometers achter de rug maar er rammelt niets. Zit ook geen noemenswaardige speling tussen houder en apparaat.