Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos zwart welke RAL kleur is dit (ongeveer) - Forum Wereldfietser

Santos zwart welke RAL kleur is dit (ongeveer)

Tijdens de reis met de fietsbus terug is de fiets niet helemaal ongeschonden overgekomen, de lak heeft het hier en daar zwaar gehad.

Het betreft Santos Zwart (is antracietgrijs). Santos zelf levert geen lakstiften helaas. Nu ben ik benieuwd welke RAL er het meest op lijkt. Heeft iemand al iets soortgelijks geprobeerd? Dan hoef ik het wiel niet meer uit te vinden.
Ik kom zelf tot RAL 7016 of 7043.
Dank zover!
Kan een autospuiter je niet helpen? Die kunnen je lak misschien scannen en op basis daarvan de juiste kleur bepalen.
Travelmaster schreef:Kan een autospuiter je niet helpen? Die kunnen je lak misschien scannen en op basis daarvan de juiste kleur bepalen.
Ik zou liever een ral kleurenwaaier er naast houden. Ik heb het niet zo op schilders die scanners en high-tech mengmachines bedienen. (Ervaring van 3 op 3 is niet erg significant, maar ze zaten er wel erg fors naast)

Gaat het om een metallic kleur? Dan heb je meer kans als je naar een grote automaterialenzaak gaat en de dopjes van de (vele honderden) spuitbussen als voorbeeld gebruikt.
Destijds bleek dat mijn Avaghon-metallicdonkergroen opvallend gelijk was aan het Citroën-metallicdonkergroen. Leuke bijkomstigheid was dat ik daardoor voor auto én fiets genoeg had aan één spuitbus.
Kan santoas je niet aan de ral kleur helpen?
Even een andere vraag, heeft niets met de kleur te maken. Met welke busdienst ben je teruggereisd?

Ronald van der Perk
snowfreakyvon schreef:Tijdens de reis met de fietsbus terug is de fiets niet helemaal ongeschonden overgekomen, de lak heeft het hier en daar zwaar gehad
Ronald van der Perk schreef:Met welke busdienst ben je teruggereisd?
Kennelijk zijn het nog altijd hetzelfde slag luitjes die de fietsen inladen. :evil:
@Ronald -> de bus was van Cycletours.
Daar had ik eerder betere ervaringen mee overigens.
De uitladende chauffeur in Nederland mompelde dat zijn collega het beter had moeten doen, maar zei vervolgens niets bij het overhandigen. Niet sjiek, ik zag het pas thuis.

De kleine letters zijn al gelezen en daar staat: lakbeschadigingen uitgezonderd..

Overigens heeft de fietsenwinkel waar de bike vandaan komt al aangeboden om dit voor me te fixen als de drukke tijd voor hen voorbij is, dus mooie service!
Fijn dat het zo voor je opgelost wordt.

Volgende keer eerst misschien foto's nemen van de fiets alvorens hij de bus in gaat en als hij eruit wordt gehaald hem goed nakijken en alles vastleggen.
Met een knipoog: exclusieve fietsenbouwer Speedvagan heeft hier een oplossing voor...

"FIRST SCRATCH Everybody worries about the first scratch on their new bike. Once it’s a done deal though, they feel more freedom on the bike; like they don’t need to baby it, or worry about it.

After years or R&D, we’ve developed the technology to give your bike that first scratch before it even ships out,. This way you can get on your Speedvagen and use it as intended (not as something precious, but as a great tool) from day one.

As with anything that we do, we take a lot of pride and responsibility in giving your bike it’s first scratch. Some bikes want a little nick in a discreet area and some want a nice line right on the the top tube where all can see. It’s not until your bike is built and test ridden and we take a minute to bask in it’s glory that we will know for sure what first scratch your bike wants. It’s equal parts art and science and, for us, the perfect way for us to send a new bird out of the nest. This upgrade is $10."
Schitterend!