We hebben een rustdag gehad en aangezien ik niet stil kan zitten, heb ik maar eens gefotografeerd wat er allemaal in mijn tassen zit. Mensen vragen zich wel eens af wat je allemaal mee kunt nemen op de fiets. Nou dit dus. Overigens is dit mijn keuze. Er zijn mensen die met véél minder weg gaan. Maar er zijn ook mensen die twee keer zo veel mee hebben.
Leuk om te zien, en grotendeels herkenbaar.
Ik neem mijn zwembroek gewoon mee, ookal gebruik ik hem weinig: het is ook heel goed te gebruiken als 'normale' short, scheelt dus één broek meenemen.
Leuk mini-flesje maggi!
Gereedschap blijft bij mij beperkt tot een setje inbussen, een goed zakmes en een mini-schroevendraaier. Plaksetje en binnenband. Als er meer aan de hand is, moet ik toch een fietsenmaker zoeken, ik ben gewoon niet zo vreselijk handig.
Koken op een trangia. Bij het inpakken gebruik ik twee keukendoekjes en een theedoek. Fles bio-ethanol in extra bidonhouder.
Afwasteil enz. gaat niet mee. Spoelen kan eigenlijk overal. Waslijntje bij de scheerlijnen in de tenttas.
Setje opvouwbaar bestek. Opvouwbare tandenborstel. opvouwbare bekers en borden (zelfde die jij hebt, maar dan de x-mug, x-bowl en x-plate) Die laatste (plate) gebruik ik ook als snijplankje. Paar potjes kruiden en olie, bouillonblokjes ipv zout/maggi.
Verdeling:
voortas rechts: onderin setje kaarten die niet direct nodig zijn. tasje met elektra (stekker, lader, powerbank, paar usb-snoertjes, reservebatterijen, hoofdlampjes). Stuffbag met ondergoed (3) en sokken (3, waarvan 1 paar sealskinz). Bovenop twee gestuffte kussentjes om lekker te kunnen slapen.
voortas links: onderin schoenen/sandalen (de andere heb ik aan). Stuffbag met bovenkleding voor als ik niet fiets: lange broek (2 lichtgewicht) shirt (2 korte mouw) donsjack (2, ook voor mijn echtgenote).
Stuurtas:
inbussetje, zakmes, plaksetje, 2 AA batterijen, binnenband, telefoon, ereader, portemonnee, fototoestel. Klein opgevouwen rugzakje voor de boodschappen onderweg (gaat dan achterop onder bagagenet). Zitmatje. GPS op het stuur.
achtertas rechts: onderin slaapmatje. Trangia-setje, zakje koffie en thee, zakje met alles voor 1 maaltijd, twee 0,5 liter thermosflessen met koud (zomer) of heet water voor onderweg, tasje met bestek, borden, kopjes enz.
achtertas links: onderin slaapmatje. fietspomp. ziplock met afwasmiddel en sponsje. groot picknickkleed. (ja decadent en onnodig, maar we vinden het heerlijk onderweg, voor de tent en ś nachts onder de matjes). Twee stoeltjes.
Op de bagagedrager: tent in zak onder bagagenet. Regenjasje en rainlegs aan bagagenet (musketon) voor het grijpen. Soms wat nog te drogen kleding onder het net.