Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen rondom het kanaal - Forum Wereldfietser

Fietsen rondom het kanaal

We zijn op dit moment onderweg met de route van Fietsen rondom het kanaal.
We hebben eerst een deel gedaan van de (nog niet gepubliceerde) route in Bretagne.
Nu zijn we in Engeland onderweg. Kees heeft er wat moois van gemaakt.
Mocht je inspiratie willen krijgen, dan kun je kijken onze reisblog
Ha die Hans,

Jij heb er ook wat moois van gemaakt :!:
Nog veel plezier.
Hans een mooi verslag - ik heb hem voor volgend jaar op de planning staan ipv c2c die schuift een jaartje op. Alleen wil ik hem wel met de route meefietsen (vanaf Harwich). En blijft het voor mij bij het Engelse gedeelte.
Hans, hoe krijg je het voor elkaar: nu al zo'n mooi en uitgebreid verslag, terwijl jullie nog onderweg zijn! Ook ik kijk met plezier terug op de mooie avond en ochtend in de Jardin de Zoë, met de artisjokken, palmboompjes, het luid grazende paard, zwarte scharrelvarken, ecotoilet en - bijna vanuit de tent - prachtig uitzicht op Mont St-Michel. En niet te vergeten dat andere fietsende stel, dat zich maar bleef verbazen over deze 'very strange site'...
Weet je of Rosa en Steven zich na ons vertrek nog aan een power salad gewaagd hebben?
Inmiddels ben ik weer terug uit Normandië en zit ik waarschijnlijk de rest van de zomer als een monnik aan de volgende fietsbijbel te werken (al zijn veer en inktpotten wel vervangen door muis en koppen koffie).
Nog heel veel plezier met de laatste loodjes (die best wel meevallen als je de route de 'verkeerde' kant op fietst :wink: )!
Leuk verhaal, Hans! En leuk om foto's van Beer, Durdle Door en New Forest te zien. In het jaar dat ik daar langs fietste reed ik nog op een Batavus Champion, en won Greg LeMond de tour.
@Bert, dank je. Dat gaat wel lukken met de mooie route van Kees.
@Inge, ik weet zeker dat je van deze route gaat genieten. Er is zoveel te zien onderweg.
@Gaele, nu moet ik even puzzelen hoe oud je bent :roll:

We zitten inmiddels in Ryde, na een dag van 'raining pipesteels'. Morgen weer over naar het vasteland.
Dank je gaat ook zeker lukken - ken het gebied al redelijk ondanks mijn eigenlijke voorkeur voor Noord-Engeland/ Schotland. Maar om de kosten (oversteek)iets te drukken komend jaar eerst het Zuiden en dan terug naar het Noorden.

Jullie nog veel fietsplezier en zie nu al uit naar een volgende update.
Hoe inspirerend. Ik hoop jullie binnenkort weer te zien op een rondje Groningen, en dan de verhalen te horen. Deze zomer fiets ik terug uit Praag.
Petje af voor Hans en Saskia, die zich in het meest verschrikkelijke takkenweer aan de gevaren en ontberingen van mijn missie 'omleiding boze boer' blootgesteld hebben! Zie de reisblog op zondag 26 juli.
Hetismetochwat, wat een diehards.
Ik moet er niet aan denken......
Respect dat jullie toch door fietsen.
Anja
Ja, weer een mooi verslag zoals we van Hans en Saskia gewend zijn. Wij hebben de kanaal kust route dit voorjaar ook "omgekeerd"gefietst. Absoluut de moeite waard !

Ben & Ingrid
We hebben de route in Engeland afgerond. Het is een fantastische route waar zelfs een 'boze boer' omleiding niets aan kan veranderen. Alle hulde voor Kees, die er zo'n mooie route van gemaakt heeft.

En we kunnen alvast verklappen dat de route aan de Franse kant net zo mooi is. Met dit boekje is Kees nog hard aan het werk, ik vermoed dat hij volgend jaar uitkomt.

Dus als je nog een bestemming zoekt voor dit jaar of volgend jaar, dan is Fietsen rondom het Kanaal een aanrader.

Ook de laatste blogs over deze route kun je op deze link.
Even terugbladeren in de verslagen want we zitten inmiddels alweer in Noord-Frankrijk, op weg naar huis.
Hej,
'k Geniet heerlijk met jullie mee hoor.
Het is volgens mij vlas wat er op dat land geoogst is.
Wat jammer dat je niet je haan mag uitkiezen daar in Frankrijk ;-)
Loes
In chronologische volgorde leest het wat makkelijker. Dat gaat zo:
https://hansvanderveeke.wordpress.com/t ... ?order=asc
Hans - hoeveel dagen hebben jullie voor het Engeland traject nodig gehad? Zit eraan te denken om hem zelf (volgend jaar) door te fietsen naar Land's End en vanaf daar de trein terug naar Harwich te nemen.
Mooi verslag Hans! Is de route een beetje te doen met kinderen vanaf 11 jaar?
@Inge: ik zou er zeker 14 dagen voor uittrekken. Mijn planning van 70 km per dag was wat te optimistisch omdat ik de zwaarte en steilheid onderschat had. Maar dat heb je allemaal kunnen lezen in het verslag. Het stukje naar Lands End is maar een klein stukje verder.

@Gios: het eerste deel (voor ons het laatste) is prima te doen met kinderen. Pas halverwege wordt het pittig met de klimmetjes. We kwamen onderweg diverse gezinnen tegen die het ook zo deden. Dus bv tot en met Isle of Wight en dan (via een andere route) terug. En zo krijg je toch het 'bijzondere' Engeland mee.
Hans - dank voor de tijdsindicatie. Weet ik dat ik 21/2 a 3weken aan mag houden. Is ook mijn max voor van huis weg zijn - kan de katten niet zo lang missen :wink: .

Als je je dag afstand opnieuw zou moeten plannen waar zou je dan vanuit gaan. Dit omdat ik zelf meestal ook uit ga van ca 70km per dag.
Inge1 schreef: Als je je dag afstand opnieuw zou moeten plannen waar zou je dan vanuit gaan. Dit omdat ik zelf meestal ook uit ga van ca 70km per dag.
In het oostelijke deel zou ik uitgaan van 50 km per dag. Ook afhankelijk van het aantal klimmetjes en welke kant je op fietst.
Maar, tenzij je wilt wildkamperen, zit je ook nog met de beschikbare campings.
Ik heb een excel lijstje gemaakt met de campings en hun onderlinge afstanden. Daar kun je gemakkelijk mee plannen en beslissen of je nog een camping verder wilt of niet. Als je me via een PB je mailadres stuurt, dan mail ik je die toe.