Hoi,
Deze route heb ik vorig jaar gefietst, t/m begin Rugen, op het eiland zelf heb ik niet veel meer gezien. Het staat heel goed aangegeven. We gingen in de eerste week van augustus en de stukken langs het strand die in de buurt van plaatjes waren, waren erg druk. In het boekje staat iets aangegeven over dat de fietspaden af en toe wat ruiger zijn qua ondergrond. Dit klopt voor sommige stukken, maar zelfs op een stadsfiets met normale banden (en versnellingen) was het goed te doen.
Ik vond het leuk om te zien hoe strand en Duitsland samengaan. Op de route ligt ook een stad die als badplaats gemaakt is, ondanks dat hij niet aan het strand ligt. Dit vond de toenmalige heerser van het gebied destijds belangrijk. Verder bevat de route nu en dan mooie stukken door het bos. Strahlsund is ook erg leuk, en de treinverbinding naar Lubeck met de fietsen is goed geregeld. (je hebt voor de treinreis keuze uit een goedkope of dure optie, de goedkope optie is prima)
Hoe wil je overnachten? De campings zijn niet goedkoop daar, en waren de eerste week van augustus behoorlijk vol, maar we zijn nergens afgewezen.