Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zilverroute en vlieg en fiets - Forum Wereldfietser

Zilverroute en vlieg en fiets

Over fietsen van de zilverroute in Spanje in augustus en het vervoer van de fiets in het vliegtuig.

Wie heeft ervaring met het fietsen van de zilverroute tijdens de zomermaanden? Is dat te doen? Hoe bergachtig is de route? En.... hoe mooi?

Ik heb nog nooit mijn fiets meegenoemen in het vleigtuig. Is dat simpel of moet je op veel problemen voorbereid zijn?

Groet, Trees T.

Aan info over de zilverroute kan ik je niet helpen. Fiets in het vliegtuig is doorgaans geen probleem met dien verstande dat je wel moet zorgen dat je fiets goed ingepakt is, want er wordt mee gesmeten alsof het oud vuil is. Er is op dit forum over dit onderwerp al wel eea geschreven.
Hoi,

Wij hebben de zilverroute in juni gedaan en zijn in temperaturen van 35 graden beland. Sommige stukken van de route zijn vlak en droog, afzien dus in die hitte. Ik hoop dat je nee heb gestemd op de europese unie, je zult zien dat met dat geld "prachtige" asfaltwegen en rotonde's zijn verschenen waardoor op meerdere plaatsen de route niet meer klopt, bovendien zijn deze plekken ook smoorheet.
Je gaat iets van 4 bergketens over en de laatste voor de finale zijn niet het hoogst maar wel het gemeenst. Wij vonden de route geweldig, veel verschillende gebieden, vooral de extremadura is erg mooi.
Het is wel handig als je een beetje spaans spreekt en neem vooral een kaart mee.
O ja, de watervoorziening, cq restaurant, op de Tentudia is er niet meer!!
Neem voldoende water mee dus, is een pittige klim. Ook mag je niet bovenop kamperen, wij zijn door de guarda civil uit ons "bed" getild.

Wij hebben de fiets in "bubbeltjes" plastic verpakt, voorwiel moest eruit, banden leeg en stuur gedraaid.
De fietsen zijn goed aangekomen ondanks dat ze in Sevilla door de bagageluik gepropt werden door iemand met schoenmaat 47.
Plak kwetsbare onderdelen met een kartonnetje af, ze gaan zeer ruw om met de fietsen!

Veel plezier,
Groetjes Jolanda en Mark

Het deel van de Zilverroute in Andalusie en Extremadura is in augustus in de middaguren bloedheet. In het laaggelegen Sevilla wordt het gemakkelijk 40 graden. In de ochtenduren valt het allemaal mee, maar zo rond het begin van de siesta, 14:00 uur, begint de koperen ploert echt op volle kracht te gloeien.
In Castilie en Leon is het in de regel minder extreem heet, maar ook daar zijn uitschieters mogelijk tot dik over de 30 graden.
Santiago de Compostela heeft een zeer mild klimaat.
Er moet een aantal keren flink geklomen worden. Vooral tijdens de eerste dagen en de laatste dagen voor Santiago.
De route voert door een verscheidenheid aan landschappen. Sommige delen zijn zeer fraai andere delen worden als minder ervaren. Opmerkelijk zijn de vele historische plaatsen (steden en dorpen) langs de route, met elk hun eigen geschiedenis.
De fiets gaat meestal probleemloos mee in het vliegtuig. Iedere maatschappij heeft eigen regels. Voor Iberia kun je boeken via de Fietsvakantiewinkel