Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gps versie OFM - Forum Wereldfietser

Gps versie OFM

Ik kan de GPS-versie van de OpenFietsMap zuid/oost Europa niet vinden. Ik zoek met name Italie voor op mijn Etrex.
Ik heb wel de PC-versie van heel Europa 2015 gevonden en op basecamp staan.

Wie helpt?
Joost, staat je vraag beantwoord hier niet tussen? http://www.openfietsmap.nl/tips-tricks/combi_ofm_lite

Je kan van de volledige set m.b.v MapInstall zelf een basiskaart voor jezelf maken. Dit is vrij simpel om te doen. Zorg wel dat je garmin is aangesloten op de PC.
De GPS versie van Zuid/Oost Europa bied ik niet meer aan als download (te groot), dus die kan je ook niet vinden. Als je de pc versie installeert kan je je eigen selectie maken voor de gps mbv Basecamp of Mapsource.
Dank.

Dus Europa 2015 op mijn PC zetten voor Basecamp was een goede eerste stap?
Heb je nog een hint hoe verder?
Ja, daarna kan je de kaartdelen selecteren die je naar de gps wilt zenden mbv Basecamps mapinstall.
Mapinstall opstarten, de rest zou zich min of meer vanzelf moeten wijzen. Je kan de kaart zo groot maken als je zelf wilt, ruimte op de SD-kaart in je etrex is de beperkende factor. Hoeveel ruimte over is wordt aangegeven in het programma.
Als je Mapsource gebruikt werkt het min of meer hetzelfde.

Zelf ook weer even zitten prutsen, en met Mapsource heb je de mogelijkheid om naar SD-kaart te schrijven, (vaak veel sneller dan rechtstreeks naar de Garmin).
Tovenaar en Peter,

Geweldig bedankt. Echt eenvoudig (als je het weet). Hier ga ik echt plezier van hebben. Ik was er nog niet toe gekomen een vrijwillige bijdrage voor OFM over te maken maar dat ga ik meteen doen.
Jij ook bedankt voor je bijdrage Joost, veel plezier met de kaarten!
Of-topic toevoeging:
Als de donatie voor OFM met IDEAL gedaan kan worden verwacht ik dat de drempel een stuk lager is en de opbrengst groter.
De drempel is dan veel hoger voor mij, bankoverschrijving kan maar dan kan men mij mailen voor details. Als ik een hogere opbrengst zou willen zou ik de kaarten niet gratis aanbieden :wink:
:D