Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fotoserie van onze vakantie langs Tarn en Lot - Forum Wereldfietser

Fotoserie van onze vakantie langs Tarn en Lot

Voor wie het leuk vindt: https://plus.google.com/photos/10122932 ... waCKiI_VVA

Het was warm, warm, warmer, heet, en geweldig en ook nog eens te kort;)!
Mooie foto's groetjes vannuit Noordwijk :D
Mooi plaatjes, dank voor het delen!

Ben
leuke foto's

was het de eerste ervaring met jullie nieuwe Vango tent?
wil je die delen?
Ja natuurlijk! Was inderdad de eerste keer dat we de Vango gebruikten. Wij hebben de Omega 450XL. Gewoon een groot ding, met een ruime voortent, en zat ruimte in de binnentent. Opzetten is echt niet moeilijk, je zet eerst de buitentent op en hangt de binnentent erin. Er zit een extra grondzeil bij (kuipvormig) dat je in de voortent kunt plaatsen. Wij deden dit alleen op rustdagen.

Hou even in gedachte dat wij temperaturen hadden van 35-40 graden, maar met die temperaturen zou je willen dat-ie nog beter kon ventileren. Slechts een kwart van de ingang van de binnentent is als gaas te gebruiken. Aan de andere kant, tegenover de ingang, is ook weer een klein gedeelte van permanent gaas voorzien. Als het wat harder had gewaaid (of überhaupt had gewaaid) was het waarschijnlijk voldoende geweest. Die binnentent heeft nog wat raars: een rits met maar één "zipper". Je kunt hem dus maar op één manier opendoen, en dat kan lastig zijn als je partner ervoor ligt. Dat zou echt wel een verbeterpunt zijn.

Waterdichtheid kan ik niks over zeggen, het heeft niet geregend. Dat heeft er dan wel weer voor gezorgd dat we de haringen goed hebben kunnen testen, en we zijn tot de conclusie gekomen dat er in ieder geval 4-8 betere haringen bij moeten. Die wél de keiharde grond in kunnen...

Voor de rest een degelijke tent, met handig te spannen scheerlijnen en kleurgecodeerde stokken. In een klein kwartiertje staat-ie wel. Ik vind 'm prima, alleen die rits is lastig. Maar ook daar viel mee te leven!
Mijn tip ; ORANJEHARINGEN.NL : goede en voordelige haringen die per stuk te bestellen zijn . Ook de service is fijn ... ( maar ze zijn niet oranje ? ) :D

O , ... en heeele mooie foto's , cker !
CDeckers schreef:Mijn tip ; ORANJEHARINGEN.NL : goede en voordelige haringen die per stuk te bestellen zijn . Ook de service is fijn ... ( maar ze zijn niet oranje ? ) :D
Dat ziet er interessant uit! Nu moet ik sowieso nog eens naar Zwerfkei, en die verkopen ze ook per stuk, maar dit ziet er niet al te duur uit!
Leuk die foto's, sommige plaatjes herken ik van mijn tocht "langs oude wegen".
Je zou toch altijd vakantie moeten hebben.... 8)

Hebben jullie 1 of 2 kindjes mee, dat kon ik niet zo snel zien. En hoe deed hij/zij dat met die warmte in de fietskar?

gr Anja
Travelmaster schreef:
CDeckers schreef:Mijn tip ; ORANJEHARINGEN.NL : goede en voordelige haringen die per stuk te bestellen zijn . Ook de service is fijn ... ( maar ze zijn niet oranje ? ) :D
Dat ziet er interessant uit! Nu moet ik sowieso nog eens naar Zwerfkei, en die verkopen ze ook per stuk, maar dit ziet er niet al te duur uit!
Schaf één rotsharing aan. Daarmee sla je steeds een gaatje, waarin je vervolgens een gewone haring steekt.
Potver Bert. Dat is een hele goede tip. Maar dan kan ik net zo goed een lange spijker aanschaffen, toch?
dijken63 schreef:Leuk die foto's, sommige plaatjes herken ik van mijn tocht "langs oude wegen".
Je zou toch altijd vakantie moeten hebben.... 8)

Hebben jullie 1 of 2 kindjes mee, dat kon ik niet zo snel zien. En hoe deed hij/zij dat met die warmte in de fietskar?

gr Anja
Wij hadden er één mee, meer hebben we er niet :wink: . En het voordeel van die kar is dat hij aan alle kanten op te ritsen is, maar gaas blijft zitten. Dus rijwind gaat continu door die kar heen. Drinken leerde hij zelf en in zijn bereik zit een klein vakje waar we zijn drinkbeker in zetten. En natuurlijk veel stoppen in de schaduw en drinken aanbieden. Hij had de grootste lol in die kar en sliep er prima in. Alleen vindt hij dat z'n papa te langzaam klimt. Op de echte steile hellingen waar ik soms anderhalf uur deed over een stuk van 9 km, begint hij te miepen. Lekker motiverend;). De afdalingen daarentegen kunnen niet snel genoeg gaan! Jammer voor hem, want harder dan 40 vond ik niet meer verantwoord dus moest ik remmen (zonde...!!!).
Prachtige foto's!
Travelmaster, bedankt voor je ervaring,

Wat vond je van het gewicht in de praktijk?
Gewicht is ongeveer 5 kg. Verwaarloosbaar als je ziet wat we nog meer bij ons hadden :wink: . Maar de tent zat niet op mijn fiets dus ik weet het effect op het fietsgedrag niet precies. Wat ik wel weet, is dat het wel heel fijn is om de ruimte te hebben. We konden er zelfs de kar in stallen :lol: .
Echt hele mooie inspirerende foto' s! Misschien doe ik die tocht volgend jaar.
Bedankt! ☺
Dankjewel voor het compliment, Maryka! Ik zag dat jij een reis van zes weken achter de rug hebt? Dan is deze tocht mogelijk wat kort voor je, zeker als je zonder kinderen reist...! Maar mocht je meer informatie willen, tegen die tijd, laat het me maar weten!
Hoi,

Leuke diaserie, geeft een mooie indruk, cultuur, natuur, creativiteit en de mens centraal.

Groeten,

Bert Kaspers
Merci Bert!
Mooie serie hoor. Dat roept weer verlangen op.
wimbas schreef:Mooie serie hoor. Dat roept weer verlangen op.
Vertel mij wat :| .