Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Layout Website - Forum Wereldfietser

Nieuwe Layout Website

Joehoe, het is gelukt.......... met dank aan de webmasters!!!

Ik heb de website weer eens even uitgebreidt bekeken en de homepage ziet er gezelliger uit. Duidelijk, overzichtelijk en vrolijk, dat zijn mijn eerste drie indrukken.

Uiteraad zijn er nog wel op- en aanmerkingen, maar die zijn er altijd.

Wat vindt de rest ervan?

Groet,
Rena :wink:

Ja, eindelijk !!!

Wat ik mis is het fotoverslag van het voorjaarsweekend!
Maar ik begrijp dat de webmasters aan de nieuwe site een hele kluif hebben gehad.
En Rena, het ziet er inderdaad gezelliger uit.

Groeten, John.

Wat is dat kopje 'Syndicate' eigenlijk?

watje22 schreef:Wat is dat kopje 'Syndicate' eigenlijk?
Dat betekent een functionaliteit voor RSS nieuwslezers.
Klik hier of hier voor meer info over RSS.

LP

Even technisch en een tikje OT:
Zit hier nu Mambo (een CMS) achter? Dat is in ieder geval een verbetering, omdat het dan veel makkelijker wordt de content aan te passen.

Minder OT:
Ik vindt de layout best geslaagd en het vormt meer een geheel met het forum (wat uiterlijk betreft dan).

Ik kan via de wereldkaart niet bij de landeninformatie komen, er opent een nieuwe startpagina in het doelframe. Nog niet alles is af zo lijkt het.

:roll: Gr. Harry

Klopt! Nog niet alles is af.
Dit gaan we in de komende weken proberen voor elkaar te krijgen. Dus als jullie nog dingetjes tegen komen, graag op dit forum plaatsen.
Dat scheelt voor ons wat zoekwerk.

Groeten,

Marco

PS het is inderdaad Mambo CMS

Ik mis bij de forum onderwerpen op de homepage de info wanneer er een onderwerp etc. is toegevoegd.

Harry

Hoi andere Harry

Ik moest even goed lezen om te beseffen wat je bedoelt, 8O maar begrijp het nu, de laatste 10 berichten van het forum. Vind het geloof ik niet zo storend, bovenin is de meest recente. Door wie en wanneer het is geplaatst zie je vanzelf als je het opent. :D

Harry Wagenaar

Marco de Wit schreef:Dus als jullie nog dingetjes tegen komen, graag op dit forum plaatsen.
Ik heb nog een paar tips:
  • Ik mis de knop Wordt Lid op de homepage!

Wie zitten er nu eigelijk in het bestuur.....?

Onder Welkom staat het credo van De Wereldfietser, maar het is niet duidelijk dat dat bedoeld wordt. Nu is het voor een nieuweling zomaar een verhaaltje.
    Ik mis een directe link naar het nieuws. Meestal staat bij verenigingen en veel andere homepages het nieuws op de homepage.

"Contact Us" is Engels. Daar kun je over discussi?ren, maar als je "Us" weglaat is er geen discussie mogelijk.

Als ik op Contact Us klik, dan komen er allerlei Engelstalige termen en raak ik bovendien een beetje in de war (zover is dat niet al ben om kwart over tien 's avonds :-)

Op de homepage staat "Welcome to the frontpage". Dat is waarschijnlijk van een template blijven staan?

De datum en het jaartal rechtsboven in beeld vindt ik een beetje overbodig.

Ik vind het ook jammer dat er geen datum bij de lijst met nieuwe berichten staat. Er zou een aardioge markt zijn voor een aparte pagina met alle nieuwe berichten. Zo werken nieuwsgroepen (zoals nl.fiets) ook en die zijn qua gebruiksgemak nog altijd onovertroffen, maar helaas weten 99 van mijn 100 kennisen niet wat usenet is..

Onder Stem staat datgene wat meestal een poll genoemd wordt.

De meest recente notulen van ledenvergaderingen dateren van bijna 2 jaar geleden. Ik vind dat je dat dan beter helemaal kunt weglaten.

Bij Verenigingsnieuws staat een bericht over een jaarlijks overleg dat "gisteren" plaats heeft gevonden. Zo'n verwijzing is natuurlijk niet handig.

Als ik op landeninformatie klik zit de wereldkaart deels achter een schuifbalk. Bij IE zelfs 2 balken.

Ik vindt het zoekvakje op de homepage vrij karig.

Ik vindt de ruimte voor Syndicate wat overdreven. Ik denk dat je er meer mensen door in verwarring gebracht worden dan dat er gebruik van maken. Wie maakt er eigenlijk gebruik van? Wat kun je er eigenlijk mee?

Als ik op activiteiten klik krijg ik de kop Archief. En M.i. hoor je onder activiteiten altijd direct de eerstkomende activiteiten te zien te krijgen! Dat is nu niet zo.

Waarvoor zijn de pijltjes boven de activiteiten? Het past toch allemaal netjes onder elkaar?

En op het laatst een erg belangrijke:
    ALARM: Bij een aantal activiteiten staan geen data :!:
Groeten,

Leon

Eens met Leon.

de notulen van leden/bestuursvergaderingen horen wat mij betreft op het het thuis. Wij zijn een ledenvereniging en de leden mogen best lezen wat we doen/vinden.

Dat de data verdwenen zijn bij de activiteiten, is ernstiger. En de eerstvolgende activiteit hoort natuurlijk idd bovenaan te staan!

Er staat nog een (heel) oud tijdschrift op de homepage.

er mag best wat meer info over voorbije activiteiten (zoals voorjaarsweekend) op homepage.

Wellicht ook blokje met uitkomsten polls? Want wat gebeurt er nu met de uitkomsten van een poll?

Groet,

Freek

Hoi,

De links vanaf Fietsreparatiecursus op de voorpagina zijn een doolhof geworden!

[voorzichtig]Misschien is het een tip om de oude site zolang even terug te zetten?[\voorzichtig]

Groetjes,

Leon

Hallo Leon,

Op dit moment zou het beter zijn om de oude site weer terug te zetten.
Er is vorig weekend een bug in de software gekomen, waardoor er geen informatie op de site geplaatst of gewijzigd kan worden! (vandaar dat er de laatste week nog niets veranderd is)

Maar...we gaan natuurlijk geen nieuwe artikelen meer in de oude site zetten, dus echt vernieuwend zal het niet worden.
Op dit moment staat er een behoorlijke druk achter om de boel op orde te krijgen. En hierdoor heeft het in ieder geval bij mij de hoogste prioriteit.

Groeten,

Marco

Hoi Marco,
Bedankt voor de reactie. Succes met debuggen!
Groet,
Leon