Additionally, paste this code immediately after the opening tag: icebiking in Mongolia - Forum Wereldfietser

icebiking in Mongolia

Een leuke reportage op de website van de BBC, al zegt het misschien meer over de onkunde van de Engelsen over ijs: http://www.bbc.com/travel/story/2015052 ... acks-below
Mooi, geeft inspiratie! Ben voorzichtig over Mongolië aan het denken en een 136km lang bevroren meer past daarbij erg goed in een fatbike-tocht. Prachtig!
Bedankt Wim.
In Zweden hebben jullie toch van die mooie klikschaatsen voor dit soort werk? Dat ijs ziet er veel te mooi uit om het met spike-banden te gaan verknoeien :)
Ah, je bedoelt denk ik 'långfärdsskridskorna', de retesnelle zweedse lange afstand tourschaatsen, niet compleet zonder twee skistokken! Jammer dat ze niet op m'n winterfietsschoenen passen anders wil ik ze graag naar Mongolia meenemen. Hebben ze die trouwens ook in Nederland, of moeten jullie het nog met die kleine Noren doen waar je ook nog eens bevroren voeten in krijgt? :D :wink:
En Reinier, heb je wel eens het gezang van spikes op ijs gehoord? Bijna net zo mooi als het gekras van schaatsen, mss zelf wel mooier! Jammer dat ik 't geluid niet een keertje heb opgenomen, had ik het kunnen laten horen.

Långfärdsskridskor:

Afbeelding

Afbeelding
Yopie schreef:Hebben ze die trouwens ook in Nederland, of moeten jullie het nog met die kleine Noren doen waar je ook nog eens bevroren voeten in krijgt? :D :wink:
De Zweedse schaatsen zijn tegenwoordig heel populair bij het publiek dat jaarlijks een alternatieve Elfstedentocht in Oostenrijk gaat doen. Je ziet ze er dus ook mee trainen op de kunstijsbanen. Geen gezicht, volgens mij is dat net zoiets als een fatbike in een vélodrome :)