Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oproep klacht Rabo Scanner - Forum Wereldfietser

Oproep klacht Rabo Scanner

Gemak mag de gewone mens dienen, niet zonder meer de wereldfietser. Dit bericht stuurde ik naar de Rabobank over hun nieuwe betaaltool:

"De scanner is een zwaar ding, met de drie batterijen erin. Daar is menig outdoor-liefhebber niet blij mee. Is er een alternatief? Kan er een uitzondering gemaakt worden voor bepaalde rekeningnummers zodat de random reader in gebruik kan blijven?"

Dit was het antwoord van de Rabobank:

Helaas is het er geen alternatief voor de Rabo Scanner. De Rabo Scanner is het enige toegangsmiddel voor Rabobank Internetbankieren.
De Rabo Scanner heeft ten opzichte van de Random Reader veel voordelen, maar helaas zit er voor u ook het nadeel aan dat de Rabo Scanner iets zwaarder is dan de Random Reader.

Ik heb uw bericht genoteerd als uiting van ongenoegen / klacht over de Rabo Scanner.


Overigens heb ik altijd een (reserve) set batterijen (3x AAA) voor mijn head light, dus ik red me wel. Toch lijkt het me een goed idee om deze klacht te ondersteunen, dus voel je vrij om er een te sturen!
En als je bij andere outdoor forums bent aangesloten, geef de oproep door!
bikelike schreef:Is er een alternatief?
Gewoon een andere bank nemen, wie wil er tegenwoordig nou nog bij de RABO, ING of ABN "bankieren" 8)

Misschien wel een leuke enquête ?
Bij welke bank zit je en waarom ?
Wat hebben we het toch ongelooflijk goed in Nederland dat we over zoiets gaan klagen.
De Random Reader van de Rabobank weegt 48,72 gram. De nieuwe Rabo Scanner weegt 94,32 gram. Als je dat allemaal teveel vindt wegen.....De digipas van de regiobank weegt 26,83 gram.... :wink:
Ehhhh, wellicht heb je er al aan gedacht, maar met een smartphone en een betaal app van de bank (ING ABN Rabo asn whatever) is het ineens nul gram. Maar ja, moet je wel de zware smartphone meenemen ...... En een oplader en zo.
Over opladen gesproken.....

in Kleef kun je je apparatuur en / of E-bike gratis en milieusvriendelijk opladen terwijl je even aan het winkelen bent....

https://www.stadtwerke-kleve.de/index.php?id=107
nobbiomatic schreef:De Random Reader van de Rabobank weegt 48,72 gram. De nieuwe Rabo Scanner weegt 94,32 gram. Als je dat allemaal teveel vindt wegen.....De digipas van de regiobank weegt 26,83 gram.... :wink:
Triodos nog geen 20 gram en mooi dun, ASN 25 gram
en je hebt in beide gevallen er gelijk een 'redelijk goede' bank bij 8)

Zie: http://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/
Typisch Nederlands gezeur! :roll:
Idd gaat helemaal nergens over.
Whahahaha! :lol: :lol:

Waar heb je dat ding eigenlijk voor nodig, als je op vakantie bent? Als je, zeg, een maand of twee of meer weg bent kan ik me er iets bij voorstellen, maar er gaan maanden voorbij zonder dat ik dat ding nodig heb. Automatische incasso's werken prima voor mij.
Inderdaad: geklaag om niks.

Bovendien: over een paar jaar betalen de meesten van ons, in elk geval in westerse landen, met de telefoon. Dan heb je een aparte digiscanner helemaal niet meer nodig.
is een spaarrekening van argenta geen goed idee?

je hebt dan enkel een kleine (kleiner dan een bankpas) reader mee (of reader, enkel n schermpje en n numeriek veldje) waar niemand behalve jij wat mee kan.

heb ik ook tegenwoordig en werkt prima.
Sommige reactie zijn interessant :), dank jullie wel!

In praktijk is het zo dat ik regelmatig op reis een betaling moet doen. Een smartphone heb en wil ik niet. Een andere bank heb ik overwogen maar daar kan ik geen credit card krijgen.

Ik heb een nieuw topic aangemaakt over credit card versus PayPal.
headlight schreef:is een spaarrekening van argenta geen goed idee?
Ik heb ze gebeld maar ze doen alleen spaarrekeningen. Je hebt altijd een gewone rekening nodig bij een gewone bank.
bikelike schreef:
headlight schreef:is een spaarrekening van argenta geen goed idee?
Ik heb ze gebeld maar ze doen alleen spaarrekeningen. Je hebt altijd een gewone rekening nodig bij een gewone bank.
Dat was vroeger bij de ASN ook het geval, nu kan je daar ook bankieren als particulier, zakelijk nog niet. Zakelijk kan je er alleen sparen en beleggen. ... dus wie graag wel wil bij zijn bank :wink:
Ik heb een rabo en ing rekening.

Nadeel is dat je bij de rabo inderdaad (bijna) altijd de reader nodig hebt. Op vakantie heb ik dat bijna niet nodig.
Ook als je de rabo app gebruikt moet je vaak de reader gebruiken, tenzij je een rekening afgelopen maand al een keer gebruikt hebt. ( of het bedrag laag genoeg is )

Het is een luxe probleem.
Met incasso's kom je heel ver.

Waneer is je op vakantie iets moet betalen is het bij het boeken van een hotel, vlucht, ferry. Op moment dat je dat in het buitenland doet kennen ze ideal niet , dus heb je de reader ook niet nodig.
gpsguido schreef:Ik heb een rabo en ing rekening.

Nadeel is dat je bij de rabo inderdaad (bijna) altijd de reader nodig hebt. Op vakantie heb ik dat bijna niet nodig.
Ook als je de rabo app gebruikt moet je vaak de reader gebruiken, tenzij je een rekening afgelopen maand al een keer gebruikt hebt. ( of het bedrag laag genoeg is )

Het is een luxe probleem.
Met incasso's kom je heel ver.

Waneer is je op vakantie iets moet betalen is het bij het boeken van een hotel, vlucht, ferry. Op moment dat je dat in het buitenland doet kennen ze ideal niet , dus heb je de reader ook niet nodig.
Als je online een vlucht wilt boeken en betalen met je Rabo creditcard heb je wel degelijk de scanner nodig, heb dat gisteren ervaren bij het boeken van een vlucht Bali-Bandung, alles ging prima ik tot bij het afronden van de betaling de scanner nodig bleek te hebben die ik niet had, heb de boeking aan de balie van AirAsia op het vliegveld gedaan en zonder probleem kunnen betalen met de zelfde kaart zonder scanner.
Peter
Dat bedoelt hij dan ook. Immers, als je een retourvlucht geboekt hebt heb je thuis het apparaatje al gebruikt. Bij het aanpassen van je terugvlucht of bij het aanschaffen van een ticket in het buitenland betaal je per PIN, niet online. Dan heb je het apparaatje dus niet nodig.
Er zijn diverse aanbieders van prepaid creditcards. een snelle Google-zoektocht levert al gauw een hoop links waar vergelijkingen kunnen worden gemaakt. Het loont wel de moeite goed te onderzoeken wat voor jouzelf de geschiktste is, want de kosten die aan dat soort diensten verbonden zijn, variëren stevig en vooral ook in aard.

Voordeel is dat deze kaarten niet aan een bankrekening gekoppeld zijn, dus dat je daarmee niet meer aan een bepaalde bank gebonden bent. En voor ontvangers verschillen ze in niets van "reguliere" creditcards.
bikelike schreef:Sommige reactie zijn interessant :), dank jullie wel!

In praktijk is het zo dat ik regelmatig op reis een betaling moet doen. Een smartphone heb en wil ik niet. Een andere bank heb ik overwogen maar daar kan ik geen credit card krijgen.

Ik heb een nieuw topic aangemaakt over credit card versus PayPal.
headlight schreef:is een spaarrekening van argenta geen goed idee?
Ik heb ze gebeld maar ze doen alleen spaarrekeningen. Je hebt altijd een gewone rekening nodig bij een gewone bank.
klopt maar dat moge voor opreis niets uitmaken toch? je zet je vakantie geld op je spaarrekening plus wat extra voor noodgevallen en dan heb je die scanner niet meer nodig