Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Folowme systeem op Avaghon 28inch met Rohloff - Forum Wereldfietser

Folowme systeem op Avaghon 28inch met Rohloff

Hallo
We willen graag op fietsvakantie met onze zoon van 5 met zijn 20 inch fiets.
Als het zou kunnen met mijn fiets zou ik graag het follow me systeem op mijn Avaghon willen hebben, veilig en goed en degelijk gemonteerd.
1. Kan dit uberhaupt? Ik heb een zgn externe rohlof

2. Wie kan ik dat beste laten bevestigen zodat ik weet dat het goed is? Veel dealers van folowme hebben weinig ervaring met Rohlof dus ik ben een beetje huiverig

Groet

Jeroen Gense
Zelf heb ik de nodige problemen gehad met de bevestiging van mijn trekhaak, deze was bevestigd bij de sluiting van de Rohloff van mijn fiets, de Rohoff kan weinig hebben en is olie gaan lekken, er is weinig of helemaal geen kennis over dit onderwerp, op dit moment zit mijn trekhaak aan de bevestiging van mijn standaard en een schroef naast de Rohloff. Mijn man heeft van staal een verlengstuk gemaakt met drie punten en de trekhaak erop. Deze is onlangs gezien door iemand van koga en goed bevonden.
Al aan Marco de Wit van bike4travel in Rotjeknorrrr (010) gevraagd, want die bouwt tegenwoordig de Avaghon fietsen?
Bert,wellicht is bike4travel nog het meest betrouwbare adres dan.
Het moet natuurlijk veilig gemonteerd worden

Op internet les ik wel dat er meer mensen zijn met rohlof en folow me.
Hallo Jeroen,

Een 20 inch fiets is al best groot in een FollowMe. Wij hebben met een 20 inch fiets de FollowMe nog wel gebruikt om de fiets te vervoeren, maar niet meer met een kind erop.

Dit misschien voordat je heel veel moeite gaat doen.

groet,

Jan-Willem
Jan Willem, de folow me lijkt me toch uitstekend geschikt voor een kind op 20 inch?
Overweeg ook zeker een goede aanhangfiets, dat lost in ieder geval het probleem van de askoppeling op en is ook wat toekomstvaster mi.
Ja maar dan kan mijn zoon niet meer zelf fietsen.
Folow me lijkt me ook veel stabieler dan een goede aanhangfiets.
Naar mijn ervaring is de followme prima bruikbaar met 20inch.

Wel is het vooral een ideale oplossing als je kind ook al gewend is om een redelijk deel van de dagafstand te fietsen (bij ons 20-30 km van een dagafstand van 60-80km). Bij tegenwind, eind van de dag, saaie weg, vermoeidheid is het aankoppelen ideaal. Kinderen blijken bij zo'n afwisselen over een hele dag veel meer te kunnen fietsen dan aan 1 stuk. Ze leren een hoop, en het maakt het interessanter voor ze doordat ze mee kunnen doen met hun oudere broer of zus die al zelf meefietst.

Ik moet altijd wel even wennen bij het wegrijden (even wennen aan het gewicht dat je fiets wat naar links of rechts kan trekken), maar daarna rijdt het uitstekend (beter dan veel aanhangfietsen).
Het enige wat ik nog zou willen toevoegen is dat een goede aanhangfiets rijdt als een tandem, spelingsloos en stijf. We hebben er veel plezier aan beleefd incl fietsvakanties in Azie. Maar kies vooral wat het beste werkt in jullie scenario, daar kan ik niet over oordelen.
De kinderfiets heeft geen vrijloop...
Dus is dit misschien niet onhandig met follow me?
ik heb net enkele jaren de follow me gebruikt, achter een stadsfiets met Nexus8-naaf.
een 20inch(wielmaat)fiets en dan alleen de fiets veroveren, dat verbaast me. je kind kan gewoon op de fiets zitten. pas als je zelf licht bent en je kind flink zijwaarts beweegt, dan heb je last van het kind + fiets aan je follow me, zo he ik het ervaren. ik ben groot en 100 kg, dus kind dat beweeglijk is op de aangekoppelde fiets vond ik vervelend, maar werd niet onveilig.

de vraag is hoe de bouten op een Rohloffnaaf passen want op de uiteinden van de bouten koppel je de beugel van je follow me op je achternaaf. ik kan je het antwoord niet geven want ik weet niet wat voor as (maatvoering) er op/in een Rohloffnaaf zit (geen ervaring mee). even nazoeken of navragen bij fietszaak of hier op forum.

je geeft aan dat de kinderfiets een doortrapper is (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'geen vrijloop'). dat verbaast me ook want dan heeft je kind een soort fixie. het is even opletten met de fiets van het kind. het kan met de achterrem (terugtraprem en/of velgrem o.i.d.) jou afremmen.
bij versnellingen op de kinderfiets kan het kind door te schakelen kiezen hoe snel en zwaar het meetrapt. geen vrijloop lijkt me lastig want dan koet het kind in een tempo dat het niet zelf kan kiezen altijd meetrappen. en als het moeilijk meebeweegt remt het kind je af (en dat wordt je snel zat, is mijn ervaring)
ik zou bij geen vrijloop op zoek gaan naar een ander achterwiel in de kinderfiets.

succes! hoogframe
Hoogframe
Ik heb me vergist,fiets heeft wel vrijloop
Ik gebruik mijn fiets met Rohloff-naaf naar volle tevredenheid in combinatie met FollowMe en 20 inch kinderfiets. Het is een prima combinatie om op fietsvakantie te gaan, waarbij ik het een groot voordeel vind dat mijn zoontje zelf ook stukjes kan fietsen en ook op de camping zelf met zijn fiets op pad kan. Mijn zoontje is trouwens 6 jaar.

Voor wat betreft iemand die verstand heeft om dit te monteren ligt het een beetje aan waar je woont. Ik heb zelf goede ervaring met Sector2Bikes in Elst, daar komt de FollowMe ook vandaan. Ligt in de provincie Utrecht.