Gisteren was het warm, erg warm. Mijn fiets staat in een schuur en toen ik wegging was er niets aan de hand met de remmen. Na twee uur in de zon te hebben gefietst, begonnen de remblokjes van de Magura Firmtech aan te lopen en de remhendel zat los. Bij het inknijpen functioneerde de rem goed, zonder sponzig te zijn. (als er lucht in de leiding zit, is dit een aanwijzing) De leidingen zijn gecontroleerd, de remblokjes, verontreinigingen idem, niets gevonden. 100 km verder was ik weer thuis. Vanmorgen om 6 uur was het lekker koel en ik wilde de remmen gaan nalopen. Niets aan de hand. Alles is normaal.
Mijn vraag: wat kan ik doen om dit weer te voorkomen? Volgens mij moeten de remmen zowel bij kou als warmte gelijk functioneren. Moet de vloeistof vervangen worden? (fiets is 6 jaar oud) Iemand nog een tip?
Mijn vraag: wat kan ik doen om dit weer te voorkomen? Volgens mij moeten de remmen zowel bij kou als warmte gelijk functioneren. Moet de vloeistof vervangen worden? (fiets is 6 jaar oud) Iemand nog een tip?