Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rurufer Radweg - Forum Wereldfietser

Rurufer Radweg

Wie kan mij vertellen of de Rurufer Radweg van Monschau naar Roermond te berijden is met een racefiets met banden 23 breed? Ik heb begrepen dat er onverharde stukken bij zitten, maar hoe onverhard zijn deze? Bij voorbaat dank voor de reacties.

Jan
hoi jan, de wegen van af roermond zijn verhard en gravel soms kleine spilt steentjes, Ga je de eiffel in, zijn er stukken fiets pad echter hoe verder je richting monschau gaat hoe grover de wegen, minder of niet geschikt voor een race bandje, ga je na monschau tot de bron ga je omhoog via een gravel/ steen weg. echter de laatste keer dat ik daar was waren ze daar aan het werk, mischien ooit dat het een asfalt weg wordt je komt dan namelijk uit op de vehnbahn

gr

marcel
Beste Marcel,

Bedankt voor je reactie, kun je nog aangeven over hoeveel km het niet echt geschikt is voor een racebandje. Bij voorbaat dank.

Jan
Hoi

Ja het is alweer een hele tijd geleden kwa km zou ik het niet weten, maar ik weet wel dat ik die tocht niet met de race fiets zou doen, op zijn minst een randeneur of MTB.

wat bredere banden is echt wel gewenst.

gr marcel
We hebben een groot stuk van deze radweg vorige zomer gefietst (Een stukje voorbij Monschau de route opgepikt om terug ri Nederland te fietsen).
Percentages geschikt / ongeschikt durf ik niet te geven maar in mijn herinnering waren er veel stukken met wat grovere en scherpe steenslag. Zeker de helft van de route.
Niet onmogelijk om met een racefiets te doen als je het tegenkomt maar om het nou op te zoeken. Toevallig vorige maand met onze racefietsen over een soortgelijk weggetje in Duitsland gereden en toen hadden we allebei veel last van stootlekken.
Beste Marcel en M&M, bedankt voor jullie reacties, toch nog even kijken wat ik dan ga doen. Na zaterdag weten we het in ieder geval.
Jan
hoi

de kylrad route is wel geheel geasfalteerd en ook heel mooi begint ergens rond Prum en je kunt dan helamaal naar trier fietsen, zo ga je ook met de stroom mee dus valsplat omlaag, is echt prachtige route .

Marcel
Beste Marcel,

Bedankt voorr de tip, zirt er erg verleidelijke uit, ik denk dat ik meer vrije dagen op mote gaaan nemen, leuke route,

Jan
De Kyl Radweg begint tegenwoordig al eerder en sluit aan op de Vennbahn.