Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Borgpennen Bob Yak. - Forum Wereldfietser

Borgpennen Bob Yak.

Kent iemand een Nederlandse of Vlaamse webwinkel die borgpennen voor de Bob Yak bagagekar -al of niet met elastiek- in voorraad heeft?
ik heb gewoon reserve gehaald bij de (uitgebreidere) ijzerhandel..... werken prima.
chimera schreef:Kent iemand een Nederlandse of Vlaamse webwinkel die borgpennen voor de Bob Yak bagagekar -al of niet met elastiek- in voorraad heeft?
Waarom Nederlands of Vlaams, eigenlijk...?
@daantjuh
Dacht dat het een special tool was. Ga gelijk op zoek. Bedankt voor de tip.

@Travelmaster
Nou gewoon, omdat dat minder gedoe geeft. Heb slechte ervaringen met buitenlandse websites. Misschien verbetert dat nog wel eens.
@Travelmaster
P.S.
Vlaanderen is voor mij geen buitenland.
Let op de Bob Yak van voor 1999 heeft een andere borgpen dan van de periode daarna. Van voor 1999 kun je in de betere ijzerhandel kopen http://www.fietsnet.nl/bob-borgpen-ibex-yak-t-m-1999/. Van de periode na 2000 niet. Of je moet er zelf één buigen van ijzerdraad?
In Duitsland zijn nog borgpennen te koop; (de borgpen van na 2000)
http://www.billiger.de/show/produkt/471 ... d-Ibex.htm

Koop er direct 2? extra en neem die mee bij je reparatie setje, mocht je er ooit één kwijtraken of krombuigen.
Ik heb er nog één liggen, model 2010, terwijl ik mijn Bob in de VS heb achtergelaten. Ik doe hem met alle plezier in een envelop als je mij een PB met je adres stuurt.
chimera schreef:@daantjuh
Dacht dat het een special tool was. Ga gelijk op zoek. Bedankt voor de tip.

@Travelmaster
Nou gewoon, omdat dat minder gedoe geeft. Heb slechte ervaringen met buitenlandse websites. Misschien verbetert dat nog wel eens.
Ah ok, ik dacht dat j emisschien dacht dat je dan goedkoper uit was. Maar ieder zo z'n ervaringen!
Je kan gewoon stukje 2.5mm koperdraad gebruiken.
kjiratsiekoedel schreef:Je kan gewoon stukje 2.5mm koperdraad gebruiken.
Ja klopt, electradraad zonder de plastic huls past ook, het is een goede korte termijn oplossing.
Neem een RVS spaak en vouw die in dezelfde vorm en zet hem vast met een tiewrap.
Hartelijk dank voor alle antwoorden!
Heb een borgpen van Math ontvangen en ik ga proberen nog een paar reserve borgpennen van een rvs spaak te buigen.
Groet.
Gewoon buigen van een spaak idd!