Ik was net bij de lokale fietsenmaker voor twee binnenbanden en kon deze fiets niet laten staan. Ik ga hem gebruiken als stadsfiets, maar het is ook een leuk voorbeeld voor wat je kunt doen als je voor weinig op vakantie wilt.
Ik heb afgedongen van € 90 tot € 70,-
![Afbeelding](http://www.leonpoels.com/jakima1.jpg)
![Afbeelding](http://www.leonpoels.com/jakima2.jpg)
Pluspunten
* Mijn maat
* Frame ziet er vrijwel onbeschadigd uit. Vork wat oppervlakkige krassen. Het frame is van aluminium, de vork van staal.
* Tubus Cargo achterdrager. Aan de rechterkant wat roest op de gebruikelijke plaatsen. De fiets is kennelijk als woonwerkfiets gebruikt.
* Door de fietsenmaker net nieuw gemonteerde batterijverlichting voor en achter.
* Nieuw slot, nieuwe rem- en derailleur-binnen en -buitenkabels en kettingscherm.
* Remmen, spatborden, standaard zien er goed uit.
* Balhoofstel is goed.
* Spaakspanning is best goed voor zo'n fiets.
Minpunten:
* Ketting, kransjes (7sp) en cranckstel kunnen zo de prullenbak in, tot op de draad versleten. Voor mij is het voordeel dat ik nog onderdelen heb liggen die passen.
* De commandeurs zijn niet helemaal jofel.
* Pedalen hebben veel speling, maar voor een stadfiets, mwah..
* ChingSheng banden zijn niet geschikt voor hier in de stad.
* Velgen zijn wegens slijtage niet meer geschikt om naar Tokio te fietsen, maar daarom was de fiets goedkoop.
* Inwendige toestand van de naven en freewheel weet ik nog niet.
Begroting (voor mij)
* Cranckstel en as € 45,-
* Kransjes € 15,-
* Ketting € 15,-
* Banden € 50,-
Voor alles bij elkaar € 200,- heb ik dus weer een fiets. Wel nog duimen dat er geen erge tegenvallers komen. Voor mijzelf is het goedkoper want cranckstel en kransjes liggen nu in een oude doos te verstoffen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Hij is niet te koop
Ik heb afgedongen van € 90 tot € 70,-
![Afbeelding](http://www.leonpoels.com/jakima1.jpg)
![Afbeelding](http://www.leonpoels.com/jakima2.jpg)
Pluspunten
* Mijn maat
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
* Frame ziet er vrijwel onbeschadigd uit. Vork wat oppervlakkige krassen. Het frame is van aluminium, de vork van staal.
* Tubus Cargo achterdrager. Aan de rechterkant wat roest op de gebruikelijke plaatsen. De fiets is kennelijk als woonwerkfiets gebruikt.
* Door de fietsenmaker net nieuw gemonteerde batterijverlichting voor en achter.
* Nieuw slot, nieuwe rem- en derailleur-binnen en -buitenkabels en kettingscherm.
* Remmen, spatborden, standaard zien er goed uit.
* Balhoofstel is goed.
* Spaakspanning is best goed voor zo'n fiets.
Minpunten:
* Ketting, kransjes (7sp) en cranckstel kunnen zo de prullenbak in, tot op de draad versleten. Voor mij is het voordeel dat ik nog onderdelen heb liggen die passen.
* De commandeurs zijn niet helemaal jofel.
* Pedalen hebben veel speling, maar voor een stadfiets, mwah..
* ChingSheng banden zijn niet geschikt voor hier in de stad.
* Velgen zijn wegens slijtage niet meer geschikt om naar Tokio te fietsen, maar daarom was de fiets goedkoop.
* Inwendige toestand van de naven en freewheel weet ik nog niet.
Begroting (voor mij)
* Cranckstel en as € 45,-
* Kransjes € 15,-
* Ketting € 15,-
* Banden € 50,-
Voor alles bij elkaar € 200,- heb ik dus weer een fiets. Wel nog duimen dat er geen erge tegenvallers komen. Voor mijzelf is het goedkoper want cranckstel en kransjes liggen nu in een oude doos te verstoffen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Hij is niet te koop
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)