Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura icm met xt? - Forum Wereldfietser

Magura icm met xt?

Hallo allemaal

Ik heb me net aangemeld en al gelijk een vraag :D

Ik ben van plan om mijn fiets (giant xtc nrs) volledig xt te maken.
Maar nu ik heb magura louise remklauwen icm lousie remgrepen, maar zoals ik zei ik wil mijn fiets xt maken, dus hier de vraag ik wil mijn remklauwen behouden en de remgrepen van xt (remmen en shifters in 1) is deze combinatie mogelijk??
Ivm met aansluitingen en andere dingen??

Want ik wil mijn louise remklauwen niet kwijt vindt ze zo goed :D

Alvast bedankt, gr michael

Beide werkt met minerale olie.
Beide twee zuigers.
Afijn
http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc ... 6791088984
http://www.magura.com/english/frameset/ ... Hauptframe

De hamvraag is hoe het zit met de remklauw/handel. Ik bedoel is 1 cm knijpen gelijk bij beide qua remkracht.

Ik snap de vraag niet helemaal: bedoel je dat je je Magura schijfremmen zou willen gebruiken met Shimano remgrepen? Dat zou ik maar uit mijn hoofd laten. Bij hydraulische remmen zijn greep en rem als een geheel ontworpen (de Magura grepen voor velgremmen en schijfremmen zijn evenmin onderling verwisselbaar). Bovendien is er gewoon niets mis met Magura grepen (integendeel). Wat je wel kunt doen is Magura remgrepen combineren met Shimano derailleur schakelaars zonder remgrepen. Dat werkt prima.
Wim

Willem Jongman schreef:Ik snap de vraag niet helemaal: bedoel je dat je je Magura schijfremmen zou willen gebruiken met Shimano remgrepen? Dat zou ik maar uit mijn hoofd laten. Bij hydraulische remmen zijn greep en rem als een geheel ontworpen (de Magura grepen voor velgremmen en schijfremmen zijn evenmin onderling verwisselbaar). Bovendien is er gewoon niets mis met Magura grepen (integendeel). Wat je wel kunt doen is Magura remgrepen combineren met Shimano derailleur schakelaars zonder remgrepen. Dat werkt prima.
Wim
Mag ik me hier volledig bij aansluiten!
Afgezien van het fiet dat het waarschijnlijk niet gaat passen of als het past het niet goed werkt is het ook nog eens levensgevaarlijk.
Bedenk wel dat je remmen een zwar belast onderdeel van je fiets zijn, zeker met enige bepakking.
Je recht op garantie zal ook vervallen.
Ik gellof dat het uberhaupt niet werkt omdat Magura grotere zuigers gebruikt als Shimano in z'n XT Dual Control rem/schakelgrepen.
Ik zeg dus ook dat je beter af bent met de originele remgreep van Magura icm losse XT Rapidfire shifters van Shimano.

Bovendien snap ik het voordeel van Dual Control niet (tenminste niet voor een vakantiefiets). Als je om een of andere reden je remgreep molt, moet je ook meteen shifters vervangen en andersom. Bovendien wordt het onderhoud er ook niet makkelijker op. En als je ooit nog eens besluit bijvoorbeeld SRAM derailleurs te monteren, of andere schijfremmen; moet je ook weer shifters en remgrepen vervangen.

Beter is dus gewoon apart, zelfs al heb je alles van Shimano.

Wil je het wel, bijvoorbeeld omdat je aan een race meedoet, dan moet je dus alles van Shimano nemen. Mixen van hydraulische remgrepen met een ander merk remklauwen gaat echt niet. Met V-brakes kan het weer wel. Maar als je eenmaal schijven gewend bent, dan wil je geen V-brakes meer.