Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hulp gevraagd Oregon 600 - Forum Wereldfietser

hulp gevraagd Oregon 600

Medefietsers, het stadium 'met de muis naar de rechterbovenhoek' is bij mij allang voorbij. Maar toch lukt het me na de zoveelste poging nog steeds niet om tracks te downloaden en over te zetten op basecamp en die daarna op mijn - overigens heerlijk werkende Oregon - te plaatsen. Zelfs met de de cursus van Mr. GPS lukt het maar niet; fora raadplegen enz. werkt bij mij niet en helaas heeft telefonische ondersteuning nog niet het gewenste effect gehad. Kortom: ik kan het gewoon nog niet......Eerlijk gezegd baal ik ervan dat het me niet lukt.
Woont er iemand bij mij in de buurt (Hoofddorp) die me dat alles praktisch een keer kan voordoen? Mee-eten geen probleem; koffie en zo ook niet.

Ger 64
[url http://www.nederlandfietsland.nl/alles- ... n-gegevens][/url]

dit is een goede gps cursus van de fietsers bond.

Mario
Ik wil je best helpen maar woon echter niet in de buurt van Hoofddorp.
De link (het filmpje) van supermario moet je maar eens bekijken. Vanaf 7 minuten hoe tracks te downloaden en te gebruiken op je PC/Basecamp en vanaf 5 minuten hoe gegevens vanuit Basecamp op je gps te zetten. Moet lukken lijkt me.
ik heb ook een Oregon 600 en je bent welkom in Langeraar (vlakbij Alphen aan de Rijn). Ik werk wel met Mac maar verwacht geen problemen als ik het via Windows moet uitleggen.

Stuur maar een pb voor mijn adres.

Groeten,
Robert
Beste mensen: een Eureka moment!! Filmpje van supermario gezien; exact nagedaan, werkte echter niet...totdat ik een ander zip (7-zip) programma gebruikte. Dat bleek van een track metéén een gpx bestand te maken. Overgezet in een apart mapje. Basecamp geopend - importeren en toen verscheen ogenblikkelijk mijn mapje met die gpx bestandjes. Tweemaal links en toen was er dat langverwachte Eureka-moment. Het werkt. :D
Eindelijk, na veel geploeter en jullie tips toch gelukt. Daar is ook een club voor.

Robert, dank je wel voor je aanbod. Mocht er wat niet gaan, dan neem ik contact met je op. Oké?

Nog een vraag: Mag ik aannemen, dat alle andere tracks (van EF, of via de mail binnengekomen) precies zo werken? Of stuit ik dan weer op van alles en nog wat?

Ger 64
Mooi dat het gelukt is.
Jouw probleem was dus niet downloaden of Basecamp, maar een zip-bestand uitpakken.
Meestal is het gelijk een gpx-bestand wat je krijgt of een zip met het gpx-bestand er in (en soms ook wat leesmij.txt of readme.txt bestanden met aanwijzingen.)
Wat voor uitpak programma gebruikte je eerst ? Door het uitpakken was kennelijk de extensie .gpx weggevallen bij het bewuste bestand.
(in 1 gpx-bestand kunnen meerdere tracks, routes of waypoints zitten overigens. Dan is het ook wel handig om in Basecamp eerst een apart lijstmap/lijst te maken en de gpx daarin te importeren).
Van de EF site is het vaak een gps.zip met daarin de route als gpx en als gdb bestand (beide dezelfde info met daarin vele tracks en waypoints) en een paar pdf-bestanden met toelichting en gebruiksaanwijzing. )
Ger 64,

Mooi dat het je gelukt is.Maar dat is nog maar het begin hoor.
Je krijgt ook nog te maken met het filteren ,maak,route,maak track etc.
Als je tracks te lang zijn moet je ze opdelen.
Ik worstel hier al 2 jaar mee en kom steeds een stapje verder.
Nu heb ik een route samengesteld uit diversen routes van de EF's .Was niet makkelijk om te doen maar is uiteindelijk gelukt.
Het probleem van hulp vragen aan experts is dat die een terminologie hanteren die mij volkomen vreemd is.Daar moet je mee grootgebracht zijn.Maar als je je verdiept in de materie en erin blijft geloven dat er toch een bepaalde logica in zit kom je er wel .

Groet.
Kees, de tracks die ik als oefening van GPS tracks heb gehaald, staan nu op Basecamp. Van 'alles over GPS' heb ik 7-zip gehaald. Daarvoor was het Peazip van 'gratis software' en daar kon ik niet mee uit de voeten; ook al omdat ik de Engelse terminologie niet snapte. En de computer bleef maar roepen dat er niets gekoppeld was.

Nu heb ik van de EF de Jacobsroute binnengekregen. Alleen het gedeelte Hlm-Tours heb ik nodig; daarna wil ik langs de Loire en vanaf Nevers via LOW weer naar huis. Dus drie tracks.
Ando, jij hebt ervaring met koppelen van die delen. Hoe heb je dat dan gedaan?

Groet,

Ger 64
In mijn ervaring zijn de tracks van EF met reden opgedeeld. Je hoeft ze ook niet per se te koppelen, als je maar zorgt dat ze alle drie op de kaart worden weergegeven. Dan lijkt het gewoon één track.
ik heb voor paul benjaminse een handleiding gemaakt hoe je tracks kan inladen in basecamp: bekijk handleiding .

Op deze site kom je nog meer info tegen voor garmin basecamp. (sorry, is preken voor eigen parochie)
Ger,
Mijn route dit jaar gaat.Driebergen-Aken ,dan Vennbahn tot Bastogne . Vervolgens naar Nevers.Dan de Loire route tot aan de kruising met de Normandie-Bretagne route.Deze volg ik tot Etaples .Dan Overstappen op de Groene Valleien route tot deze de Jacobsroute kruist en via deze route naar Dordrecht weer terug naar Driebergen.

Allereerst heb ik de routes van EF .binnengehaald en in een map in Basecamp geplaatst.Driebergen-Aken en Dordrecht- Driebergen heb ik gedownload van Waypoint.nl. Dit zijn knooppuntroutes .Dus alles wat ik nodig heb staat op de pc.
M.b.v.Basecamp ga ik nu de delen van de routes selecteren die van belang zijn.
Bijv;Van de Groene Weg heb ik alleen het deel Bastogne-Nevers nodig .
Als je de totale route op de pc.selecteert kun je met de rechter muisknop een keuze menu oproepen die je in staat stelt om de route "op te knippen".Dus je knipt bij Bastogne en bij Nevers.Dat deel transporteer je vervolgens naar een map die je bijv.Vakantie 2015 noemt.Zo kun je van al die routes stukjes selecteren die voor jou van belang zijn .Dan wil je ook nog weten of al die verschillende stukjes ( tracks ) door je gps te verwerken zijn.Ik doe dat als volgt: Selecteer een route(deel) en bekijk uit hoeveel trackpunten die route bestaat.Ik hanteer het gegeven dat voor ongeveer 200 km.1000 trackpunten nodig zijn .Je kunt je pc.het ook laten uitzoeken.
Selecteer een routedeel .Scroll naar beneden en kies "maak route ".Basecamp biedt je dan de mogelijkheid om het aantal trackpunten zelf te bepalen of het automatisch door Basecamp te laten doen .Als dat klaar is kies je "maak track ".En dat is het dan.
Wat mij niet lukt is om een volgorde aan te brengen in de reis.Dus in een apart boekje schrijf ik op wat de volgorde moet zijn zodat ik weet welke track ik op mijn navigator moet kiezen.
Tenslotte moet ik nog zeggen dat wat ik hier beschrijf het voor de eerste keer is dat ik dit doe .Ik denk dat het moet kloppen maar zeker weten doe ik dat niet.
Als controle heb ik de complete route op mijn gps gezet.Vervolgens heb ik wat dan in de gps staat , teruggestuurd naar Basecamp (met bhv."ontvangen van toestel ").Dan kun je in ieder geval controleren wat er op je gps staat.Ook kun je op je gps nagaan of alle omschreven tracks met naam en toenaam corresponderen met wat in Basecamp vermeldt staat .Met mijn Edge Touring kan ik ook een route kiezen en dan zien of deze laadt en in beeld verschijnt.
Enfin,zo heb ik het gedaan en binnenkort zal blijken of het werkt of niet .In het laatste geval moet ik dan maar weer verder zoeken .
Aanrader is ook om Archies Campings op je gps te zetten .
Op deze manier hoop ik zonder routeboekjes de tocht te volbrengen.Wel neem ik een kaart mee voor het overzicht en als mogelijkheid om hoe dan ook weer thuis te komen.
Succes en plezier.

Groet.
ANDO schreef:
Wat mij niet lukt is om een volgorde aan te brengen in de reis.Dus in een apart boekje schrijf ik op wat de volgorde moet zijn zodat ik weet welke track ik op mijn navigator moet kiezen.
dat los ik op door de naam van de track vooraf te laten gaan aan een volgnummer
dus de tracknaam is dan

voorbeeld:
09naamtrack
10naamtrack
11naamtrack
jasmon schreef:
ANDO schreef:
Wat mij niet lukt is om een volgorde aan te brengen in de reis.Dus in een apart boekje schrijf ik op wat de volgorde moet zijn zodat ik weet welke track ik op mijn navigator moet kiezen.
dat los ik op door de naam van de track vooraf te laten gaan aan een volgnummer
dus de tracknaam is dan

voorbeeld:
09naamtrack
10naamtrack
11naamtrack

Dank voor de tip.
Het staat nu in de goede volgorde .

Groet.