Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Son28 - Forum Wereldfietser

Gezocht: Son28

Erg tevreden over mijn Son28 klassik, alleen die heeft helaas geen schijfrem mogelijkheid.

Zoek nu dus een nieuw type Son28, met 6gaats of centerlock schijfrem montage. Gebruikt, of een nieuwe waar een goed stuk nieuwprijs af is :-) Mocht iemand er ergens in Europa eentje te koop weten is een tip ook welkom.

Afbeelding

Afbeelding
Ik zou http://www.m-gineering.nl/ eens een mailtje sturen...

Edit: Lees nu pas dat je een gebruikte zoekt.
De plaatjes zijn echter niet van de Klassik, maar van het nieuwe model. Als een Son 20 Klassik ook mag heeft m-gineering er een in de opruiming. Als het alleen voor verlichting is, is die SON 20 prima (loopt lichter, minder trillingen), als je er ook speeltjes mee wilt opladen wordt het een ander verhaal (dan moet je wel erg hard fietsen).
Hij wil juíst het nieuwe model omdat de oude geen schijfrembevestiging heeft.
De klassik doet het nu prima op alleen de Edelux, maar wil wil als er een nieuwe naafdynamo komt graag ook m'n twee 11000mAh Powerbanks van m'n paklijst af kunnen strepen, en zodoende de keuze voor het nieuwere type. Zelfs een Sondelux met schijfrem montage al laten schieten omdat het toch een nieuw type Son28 Disc zal moeten worden. En tot die tijd, ach... Doen de Powerbanks het ook prima :-)
Zijn oude heeft geen schijfrem mogelijkheid, maar er was wel een oud model dat dat wel had, en dat is in de aanbieding. Alleen is dat het model voor 20 inch wielen (dwz alleen voor verlichting en niet om op te laden). Mijn vraag was dus of opladen belangrijk is. Zelf heb ik ontdekt dat mijn Garmin Etrex 30 het vijf dagen doet op een set goede oplaadbare batterijen, en dat ik dus voor mijn tochten geen naafdynamo met oplaadcapaciteit nodig heb. Met twee reserve setjes kan ik dus 15 dagen fietsen, en als ik langer wil fietsen kan ik gewoon een simpele lader meenemen voor in het toiletgebouw of zo. Ik weet niet of een SON 20 genoeg is om overdag op te laden als je 's avonds toch niet of nauwelijks fietst. Het verschil in weerstand met licht aan vind ik wel merkbaar (ik heb een 28 en mijn vrouw een 20, dus ik kan goed vergelijken).
Ach, m'n smartphone is nogal dorstig ja.... Vooral met internet trouwens, airplane mode en alleen navigatie gaat best.

Mooie aanbieding trouwens wel bij M-gineering, had m al zien staan en toch besloten het niet te doen.

Staat nu ook een niet-schijfrem exemplaar op marktplaats trouwens voor wie er wat aan heeft, en wellicht binnenkort ook wel mijn Son28 klassik.
In de UK eentje gevonden:

http://www.thorncycles.co.uk/forums/ind ... ic=10971.0

Maar helaas is die met de huidige wisselkoers duurder dan eentje in Nederland.

Ik zoek nog even verder. :-)